//
کدخبر: ۶۹۴۴ //

سرقت عجیب و ناچیز یکی از مقامات ارشد آسیا

یکی از مقامات ارشد کشورهای شرق آسیا ضمن سفر رسمی که به همراه یک هیأت دولتی به کشور ژاپن صورت گرفته بود، در اقدامی عجیب دست به سرقت از هتلی زد که در آن اقامت داشت.

به گزارش فرتاک نیوز : پایگاه خبری «رأی الیوم»، از سرقت یکی از مسؤولان ارشد تایلند از هتلی در ژاپن که ارزش آن تابلوی مسروقه کمتر از (200) دلار است، خبر داد.

یکی از مسؤولان ارشد دولت تایلند، به دلیل سرقت تابلوهای نقاشی از هتلی در ژاپن، هفته گذشته توسط نیروی پلیس این کشور دستگیر شد. گفتنی است این مسؤول ارشد تایلندی در یک بیانیه رسمی ضمن عذرخواهی از مردم کشور خود و همچنین همکارانش، از منصب خود استعفا  داد.

    

«سوبهات سانجواندیکول»، معاون مدیر کل وزارت حقوق مالکیت معنوی در تایلند، به دلیل اقدام به سرقت سه تابلوی نقاشی با ارزش 15 هزار (ین) یعنی معادل (132) دلار، از هتلی در کیوتو ژاپن، هفته پیش توسط مقامات پلیس این کشور بازداشت شد.

شایان ذکر است که سوبهات جزو هیأت همراه «ویبونلاک روامارک»، دبیر دائمی وزارت بازرگانی تایلند بوده، که در یک سفر رسمی برای بررسی حقوق مالکیت معنوی به ژاپن سفر کرده بود.

روزنامه «سانکی»، ژاپن در این راستا گفت : "دستگیری یکی از مسؤولان ارشد تایلند، پس از اینکه کارگران هتل متوجه عدم وجود تابلوها بر دیوار شدند، صورت پذیرفت".

گفتنی است سوبهات  توسط نیروهای پلیس، لحظاتی پیش از ترک هتل دستگیر شد.

این مسؤول ارشد تایلند در بیانیه‌ای اذعان کرده بود: " ارتکاب این کار غیرقانونی به دلیل نوشیدن و تأثیر منفی مشروبات الکلی رخ داده است". وی ضمن عذرخواهی از دولت و مردم کشورش، گفت: "من در طول 33 سال خدمت در دولت تایلند هیچ سوء‌سابقه رفتاری نداشته‌ام".

سوبهات در ادامه گفت: بخاطر ارتکاب این عمل غیرقانونی، و همچنین به دلیل اینکه مسبب بدنامی اداره مربوطه و همچنین وزارت بازرگانی تایلند شده‌ام، عذر خواهی می‌کنم.

شایان ذکر است این رخداد، خشم عمومی مردم تایلند را به دنبال داشته است، بطوریکه برخی از سیاستمداران و تحلیلگران سیاسی از احتمال تحت تأثیر قرار گرفتن روابط دیپلماتیک میان تایلند و ژاپن سخن گفته‌اند.

دادستانی کل ژاپن، سوبهات را پس از عذرخواهی و پرداخت غرامت به هتل که با همکاری کنسولگری تایلند در ژاپن صورت گرفته بود، وی را جمعه گذشته آزاد و به کشور مبدأ بازگرداند.

مقامات تایلندی در این باره بیان داشته‌اند: علیرغم استعفای سوبهات از منصب خود، وزارت بازرگانی تایلند تا پایان بازپرسی، وی را تحت یک سری مجازات قانونی قرار خواهد داد.

a

 

منبع: فردا نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان