//
کدخبر: ۶۹۱۲۹ //
جزئیات پرونده مردی که با ادعای انرژی‌درمانی مردم را سرکیسه می‌کرد؛

دنبال رهایی شوهرم از دست دوست دخترش رفتم ولی خودم گرفتار شدم!

شیاد که با رمالی و اشاعه‌ خرافه‌پرستی، برای خود تشکیلاتی به‌راه انداخته بود و از ده‌ها شهروند مشهدی کلاهبرداری می‌کرد، در پی اقدامی اطلاعاتی، توسط ضابطین قضایی، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش فرتاک نیوز،

ابتدای دی‌ماه امسال بود که خانمی جوان به دادسرای ناحیه دو مشهد مراجعه کرد و پس از تنظیم شکوائیه‌ای که در حضور بازپرس شعبه ٢٠٩ این مجموعه قرار گرفت، پرده از راز شیادی‌های فردی برداشت که با فریب او هزاران دلار از وی کلاه‌برداری کرده بود. این خانم جوان در اظهاراتش به قاضی Judge بهاری گفت: «چندماه پیش برای انجام کاری به یکی از سفارتخانه‌ها در مشهد رفته بودم و در آنجا با یکی از کارکنانش که مرضیه نام داشت آشنا شدم. او از خدمه سفارتخانه و نیروی خدماتی آن مجموعه بود. در زمان انتظار برای انجام کارم بودم که سر درد‌ دل این زن جوان با من باز شد. برایم از وضعیت نامطلوب اقتصادی‌اش گفت و من که می‌خواستم او را آرام کنم، موضوع زندگی‌ام را برایش شرح دادم. هنگامی که مرضیه متوجه شد پسرم مریض است و در حال حاضر در بیمارستان تحت درمان قرار دارد، عنوان کرد که فردی را می‌شناسد که از طریق انرژی‌درمانی می‌تواند فرزندم را شفا دهد».

 

شاکی ادامه داد: «مریضی پسرم همه افکارم را به خودش اختصاص داده بود و جز التیام درد او به چیز دیگری فکر نمی‌کردم. وقتی متوجه شدم که این فرد می‌تواند فرزندم را بدون دارو خوب کند، به سراغ او رفتم. نشانی‌ای را که مرضیه در اختیارم گذاشته بود، پیدا کردم و خانمی جوان که خود را منشی فرد مورد نظر معرفی می‌کرد، از من خواست تا منتظر بمانم. محل کار این فرد خانه‌ای مسکونی بود. تعداد زیادی خانم جوان و میان‌سال منتظر دیدار با وی بودند. ساعتی گذشت که بالاخره نوبت به من رسید. با دیدن این مرد حدوداً ۵٠ ساله، موضوع را برایش شرح دادم و او گفت باید حتماً او را به بیمارستان ببرم».

 

 

خانم جوان عنوان کرد: «چند روز بعد به همراه این فرد به بیمارستان رفتم و وقتی اوضاع فرزندم را مشاهده کرد، گفت که بدون سرم درمانی می‌تواند درد پسرم را التیام ببخشد. او درمقابل این ادعایش سه هزار دلار طلب کرد که من در همان ابتدای کار این پول را به وی پرداخت کردم. پس از پرداخت پول، این مرد یک بطری آب‌معدنی حاوی مقداری آب را به پسرم خوراند که پس از چندروز حال فرزندم تا حدی خوب شد. با خوب شدن حال فرزندم به کار این مرد جوان ایمان آوردم. چند روزی از این ماجرا گذشت که فرزند دومم دچار بیماری شد و دانه‌‌ای نامشخص در صورتش پدیدار گشت. برای اینکه بتوانم شفای این فرزندم را نیز از این مرد بگیرم، مجدداً به سراغش رفتم و فرزندم را نیز با خودم بردم».

 

وی گفت: «اما این‌بار انرژی‌های تقلبی وی علاج واقعه نشد و حال فرزندم رو به وخامت رفت. این مرد که برای درمان دومین فرزندم مجدداً مقداری دلار از من طلب کرده بود، با فشار دادن دانه روی صورت او موجب شد تا این دانه سرباز کند و عفونت آن، به بافت‌های داخلی صورت پسرم صدمه بزند. بعد از چند روز صورت پسرم ورم کرد و بخش زیادی از محل زخم، کبود شد که با مراجعه به بیمارستان و کادر درمانی اورژانس، سریعاً فرزندم را بستری کردم».

 

ردپای دو شاکی دیگر

با اظهارات این خانم جوان پرونده‌ای تحت عنوان کلاهبرداری در شعبه بازپرسی ٢٠٩ دادسرای ناحیه ٢ مشهد گشوده شد و تحقیقات تخصصی آن بر عهده تیمی از مأموران پلیس Police اطلاعات و امنیت خراسان رضوی قرار گرفت.

 

در حالی که تحقیقات این پرونده ادامه داشت، یک خانم میان‌سال هم به دادسرا مراجعه نمود و از فردی که با فریب او تحت عنوان دادن دعای گشایش بخت برای دخترش، مبلغ ٨٠٠ هزار تومان از او دریافت کرده بود، شکایت کرد.

 

شکایت این شاکی در جریان رسیدگی قضایی قرار گرفته بود که خانمی دیگر به شعبه ٢٠٩ بازپرسی دادسرا مراجعه کرد و از فردی که با وعده باطل کردن طلسم، مبالغی را از او کلاهبرداری کرده بود، شکایت کرد. این خانم جوان در برگه اظهاراتش نوشت: «چند وقتی است که متوجه رابطه شوهرم با خانمی جوان شده‌ام. در یکی از روضه‌های زنانه محلی، یکی از همسایگانمان گفت فردی را می‌شناسد که کارش طلسم و باطل کردن طلسم است و می‌تواند دوست شوهرم را طلسم کند و مهرش را از دل او بیرون کند. من که با شنیدن این موضوع خوشحال شده بودم، به نشانی داده شده رفتم و برای سحر و قطع رابطه شوهرم و دوست دخترش مبلغی را پرداختم اما نه‌تنها این سحر تأثیری نداشت، بلکه روز به روز رفتار شوهرم با من بدتر شد».

 

مراجعه روزانه ٢۵ خانم به خانه متهم

بر اساس اظهارات دو شاکی و تحقیقات انجام شده، مشخص شد که متهم این سه پرونده، فردی واحد است که در منطقه طبرسی شمالی سکونت دارد و با سوء‌استفاده از مسائل اعتقادی، شهروندان را فریب می‌دهد و مبالغی تحت عنوان انرژی درمانی، دعای سحر و طلسم و نیز دعاهای گشایش کار، از آنان دریافت می‌کند.

 

تیم تحقیقاتی پرونده پس از ردزنی محل فعالیت این مرد شیاد، وارد عمل شدند و برای تکمیل تحقیقات و مستندات قانونی خود، طبق هماهنگی با قاضی بهاری، محل مورد نظر را به مدت یک‌هفته تحت کنترل گرفتند.

 

رصد میدانی و پوششی مأموران در حوالی مخفیگاه متهم، مشخص کرد که روزانه تعداد٢٠‌ الی ٢۵ نفر زن و مرد و پیر و جوان در این خانه رفت‌وآمد دارند. با به دست آمدن این اطلاعات نتیجه بررسی‌ها با قاضی پرونده در میان گذاشته شد و سرانجام این مرد حدوداً۵٠ ساله در اقدامی ضربتی، در حالی که داشت برای زنی جوان دارویی تجویز می‌کرد، دستگیر شد.

 

مأموران پس از دستگیری متهم به جست‌وجو در محل سکونت و فعالیت وی پرداختند و تعداد قابل توجهی برگه حاوی اشکالی شیطانی که کلماتی عربی در آن نوشته شده بود یافتند و چندین قفل را که کلماتی خاص بر رویش حکاکی شده بود، به همراه پنج میلیون تومان وجه نقدکشف کردند.

 

متهم پس از انتقال به اداره ویژه پلیس اطلاعات و امنیت خراسان‌ رضوی و تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات، در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت. به گفته بازپرس شعبه ٢٠٩ دادسرای ناحیه ٢ مشهد، تعدادی از خانواده‌های مسئولان شهری و استانی نیز به خانه این مرد رمال رفت‌وآمد داشته‌اند که پلیس در‌صدد شناسایی آنان نیز هست.

 

قاضی بهاری در پایان، از شهروندان خواست تا اگر افرادی توسط این مرد رمال مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، به دادسرا مراجعه نمایند و از وی شکایت کنند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۹۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان