//
کدخبر: ۶۵۷۷۷ //

خطر گاز مونوکسید کربن را جدی بگیرید/در ۲۴ ساعت گذشته۴ تن فوت و ۹۱ مسموم راهی بیمارستان شدند

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست داده و ۹۱ نفر نیز در اثر این گاز مرگبار مسموم و راهی بیمارستان شده‌اند.

خطر گاز مونوکسید کربن را جدی بگیرید/در 24 ساعت گذشته۴ تن فوت و ۹۱ مسموم راهی بیمارستان شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 مجتبی خالدی با بیان اینکه مردم عزیز باید خطر این گاز را جدی بگیرند، افزود: لازم است که از نصب بخاری و آبگرمکن در اتاق و محل‌هایی که هوا در آنها جریان ندارد، خودداری کنند.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که بخاری و لوله بخاری مشکلی نداشته باشد، به صورتی که سرد بودن لوله بخاری نشانه کارکرد نادرست آن است.

وی تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند که شعله بخاری باید آبی بوده و حتما قبل از نصب بخاری و آبگرمکن مسیر دودکش را بررسی کنند و سعی شود مسیر دودکش پر پیچ و خم نباشد. همچنین نصب هرگونه وسیله گازسوز در حمام خطرناک است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، وی اظهار داشت: به محض اینکه فردی دچار مسمومیت با مونواکسید کربن شد باید به سرعت پنجره‌ها را باز و منبع گاز را قطع کرده و با ۱۱۵ تماس بگیرند.

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: سرگیجه، سردرد، سرفه، تهوع، عدم تعادل و کاهش سطح هوشیاری از علایم مسمومیت با مونواکسید کربن است که باید جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: لازم است مردم عزیز نکات ایمنی را که عنوان شد در رابطه با استفاده از بخاری و آبگرمکن رعایت کنند تا به مشکلات ناشی از مسمومیت با گاز مرگبار co مواجه نشوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۷۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان