//
کدخبر: ۶۲۲۷۷ //

فرار دختران از خانه؛ نکاتی مهم برای خانواده ها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته ، ارتباطات نامتعارف در شبکه های اجتماعی، رتبه اول علل زمینه ساز فرار دختران از منزل است.

به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ ستار خسروی، رئیس پلیس Police آگاهی استان اصفهان در خصوص علل و عوامل فرار Escape دختران از خانه گفت: برخی از والدین گمان می کنند که با تامین خواسته های مالی فرزندشان دیگر هیچ مسئولیتی در قبال آنان ندارند و نیازی به ابراز مهر و محبت نیست، در حالی که فرزندان بیش از هر چیزی احتیاج دارند که نیاز های روحی شان از سوی پدر و مادر تامین شود.

 

وی افزود: هنگامی که نوجوان احساس کند به این گونه نیاز های وی پاسخ داده نمی شود، برای رفع آن و دستیابی به یک همدل به افرادی خارج از خانواده متوسل می شود.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه فرار دختران فقط منحصر به خانواده های فقیر نیست، بلکه تعداد قابل توجهی از دختران فراری از خانواده های متوسط و مرفه هستند افزود: در گذشته تربیت فرزندان در داخل خانواده و بر اساس اصول و معیار های پذیرفته شده خانواده صورت می پذیرفت، اما در چند سال اخیر و با کمتر شدن ارتباطات روزانه اعضای خانواده با یکدیگر،شبکه های اجتماعی تلفن همراه، برنامه های ماهواره ای،گروه دوستان نقش پر رنگی در تربیت فرزندان ایفا می کنند.

 

وی بیان داشت: به این ترتیب فرزندان بر سر دو راهی خانواده و اجتماع قرار می گیرند و ممکن است راه خطا را برگزینند، زیرا الگو پذیری نوجوانان دختر از همسالان بیش از اعضای خانواده است که این الگو پذیری در صورت وجود همسالان بزهکار می تواند تبعات جدی و خطرناکی را به دنبال داشته باشد.

 

خسروی، ارتباطات نامتعارف و خارج از حدود شرعی در شبکه های اجتماعی تلفن همراه را در رتبه اول علل زمینه ساز فرار از منزل ذکر کرد و گفت: افراد شیاد و سودجو در شبکه های اجتماعی تلفن همراه با انواع و اقسام مانورهای متقلبانه و شیوه های خاص، دختران نوجوان را اغفال کرده و موجبات فرار از منزل و در نتیجه غوطه ور شدن آنها در باند های فساد و فحشا را فراهم می آورند به همین جهت نظارت بر رفتار فرزندان در فضای سایبر توسط والدین از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

وی دوره نوجوانی را یکی از سخت ترین دوران زندگی هر انسانی برشمرد و عنوان داشت: نوجوانان در این برهه از زندگی خود با ویژگی های منحصر به فردی که دارند به سادگی قادر به تشخیص خوب از بد نبوده و با هیجان پذیری و روحیه سرکش خود به شدت از دیگران تبعیت کرده و رفتارهای پر خطری را از خود بروز می دهند.

 

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان ضمن توصیه والدین به تامین نیازهای عاطفی و روحی فرزندان خود اظهار داشت: والدین می بایست در هر حال پناهگاهی امن برای فرزندان خود باشند و اگر نوجوان یا جوانی به اشتباه مرتکب فرار از منزل شد زمینه بازگشت او را به منزل فراهم کرده و سعی نمایند علت را جستجو و آن را حل نمایند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۲۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان