//
کدخبر: ۶۱۶۵۹ //

مامور قلابی وزارت اطلاعات اعدام شد

مجرم سابقه‌دار که از او به‌عنوان پدر مأمور قلابی‌های ایران و سلطان جعل و سرقت یاد می‌شد پس از سال‌ها تبهکاری به اتهام افساد فی‌‌الارض به دار مجازات آویخته شد.

مامور قلابی وزارت اطلاعات اعدام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

این مرد که مجید نام داشت، جرایمش را از سال 68 شروع کرد و در طول سال‌ها فعالیت مجرمانه، 48بار به جرم  سرقت، ‌جعل اسناد دولتی، غصب عنوان، فروش مواد‌مخدر، سرقت  مقرون به آزار، سرقت مسلحانه، ارتشاء و... دستگیر شد. او همچنین در این مدت 3بار موفق به فرار از زندان  شد و هربار به محض خروج از زندان جرایمش را از سر می‌گرفت. اما مهم‌ترین شگردی که مجید در سرقت‌هایش از آن استفاده می‌کرد، معرفی خود به‌عنوان مأمور بود.

 

او ظاهرش را شبیه مأموران تغییر می‌داد و بیشتر طعمه‌هایش را از بین پزشکان، وکلا و تجار انتخاب می‌کرد. مجید و همدستانش مدت‌ها طعمه‌هایشان را زیرنظر می‌گرفتند و پس از آنکه اطلاعات کافی از سوژه‌های خود به‌دست می‌آوردند، نقشه سرقت را عملی می‌کردند.

 

قاضی ویژه جرایم اقتصادی یا مأمور وزارت اطلاعات بیشترین نقشی بود که مجید بازی می‌کرد و آنقدر در این کار حرفه‌ای بود که به‌راحتی طعمه‌هایش را فریب می‌داد و دست به سرقت‌های میلیونی می‌زد؛ مثلا اگر طعمه‌اش تاجر و پولدار بود، با جعل حکم قضایی سراغش می‌رفت و با این ادعا که وی در قاچاق ارز و طلا فعالیت دارد، همراه همدستانش خانه او را تفتیش کرده و پول‌ها و طلاها را به بهانه انتقال به اداره اطلاعات سرقت می‌کردند.

 

متهم در آخرین پرونده خود در سال94 و زمانی که بحث گرفتن زیرمیزی از سوی برخی پزشکان داغ بود، از این فرصت استفاده کرد و در 10استان مختلف کشور دست به سرقت از پزشکان زد. او و همدستانش پس از شناسایی جراحان به کمین آنها می‌نشستند و در فرصتی مناسب سراغشان می‌رفتند. آنها با این ادعا که گزارش شده این افراد زیرمیزی گرفته‌اند و حکم بازرسی خانه‌ آنها را دارند، وارد آنجا شده و طلا و پول‌هایشان را سرقت می‌کردند. گاهی نیز مدعی می‌شدند که از خودروی آنها در سرقت از طلافروشی استفاده شده و به این بهانه خانه طعمه‌شان را بازرسی می‌کردند و همه طلاهای موجود در خانه را به بهانه انتقال به اداره اطلاعات سرقت می‌کردند.

 

اعضای این گروه در مدتی کوتاه و با سرقت از پزشکان در شهرهای مختلف بیش از 3میلیارد تومان پول به جیب زدند تا اینکه از سوی پلیس دستگیر شدند. به این ترتیب به پرونده این متهم قدیمی پس از دستگیری در شعبه اول دادسرای ویژه سرقت رسیدگی شد و در نهایت قاضی نصرتی برای او که در بین زندانیان به سلطان جعل و سرقت شهرت داشت، درخواست محاربه کرد. مجید در ادامه در دادگاه انقلاب مفسد فی‌الارض شناخته و به اعدام  محکوم شد که پس از تأیید حکم، وی چند روز پیش در زندان کرج به دار مجازات آویخته شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان