//
کدخبر: ۶۰۹۳۵ //

این دو شارلاتان بالاخره به دام افتادند

دو مجرم سراتوسوار که با بررسی آگهی‌های سایت دیوار با فروشندگان کالا تماس گرفته و به بهانه خرید، اموالشان را سرقت می‌کردند، بازداشت شدند.

این دو شارلاتان بالاخره به دام افتادند
به گزارش فرتاک نیوز،

ظهر روز شنبه، 13 آبان‌ماه بود که مردی وارد کلانتری 190 مجیدیه شد و به مأموران پلیس خبر داد که دو سرنشین یک خودروی سراتوی سفیدرنگ با تهدید چاقو شش عدد گوشی تلفن همراه اپل او را که 30 میلیون تومان قیمت داشت سرقت کرده‌اند. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دادسرای ناحیه 34 تهران فرستاده شد و به دستور بازپرس شعبه پنجم تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی مأمور رسیدگی به آن شدند.

 

شاکی وقتی مورد تحقیق بیشتر قرار گرفت جزئیات بیشتری از ماجرا را شرح داد. او گفت: چند روز قبل برای بازدید از نمایشگاه فناوری اطلاعات که در شهر دبی کشور امارات برگزار شده بود راهی آن کشور شدم. در جریان بازدید شش عدد گوشی تلفن همراه اپل خریدم و به ایران آوردم تا با فروش آن سود ببرم. وقتی برای فروش گوشی‌ها به پاساژ علاء‌الدین رفتم متوجه شدم که مدل گوشی‌هایی که خریده‌ام هنوز وارد کشور نشده است برای همین نتوانستم که گوشی‌ها را بفروشم. شاکی ادامه داد: بعد از ناامید شدن از فروش گوشی‌ها در بازار، تصمیم به فروش اینترنتی آن گرفتم برای همین به سایت دیوار یک آگهی فروش دادم.

 

ساعتی بعد از درج آگهی بود که مردی تماس گرفت و بعد از شنیدن توضیحاتم درخواست خرید کرد. بعد از توافق اولیه بر سر قیمت در میدان هروی قرار ملاقات گذاشتیم. وقتی سر قرار حاضر شدم دو مرد جوان سوار بر یک خودروی سراتوی سفیدرنگ منتظرم بودند. برای بررسی اصالت گوشی‌ها به یک مغازه فروش گوشی تلفن همراه رفتیم و آنها از اصالت گوشی اطمینان پیدا کردند. صاحب مغازه هم برای همه گوشی‌ها مبلغ 30‌میلیون تومان قیمت تعیین کرد.

 

شاکی ادامه داد: بعد از توافق نهایی بر سر قیمت برای دریافت پول به طرف محل پارک خودرو حرکت کردیم. وقتی رسیدیم ناگهان آن دو نفر با چاقو به من حمله کردند به طوری که از ناحیه دست زخمی شدم و آنها گوشی‌ها را سرقت کرده و سوار بر خودرو از محل فرار کردند.

 

در حالی که تحقیقات برای بازداشت دو سارق درجریان بود به کارآگاهان پلیس خبر رسید که سرقت‌های مشابهی به کلانتری‌های شهر گزارش شده است. یکی از شاکیان به مأموران کلانتری 147 نارمک گفته بود که دو متهم به همین شیوه دو موتورسیکلت برقی که هر کدام یک میلیون و 600 هزار تومان ارزش داشت، سرقت کرده‌اند. او در توضیح بیشتر گفت: من صاحب مغازه فروش موتورسیکلت در فلکه اول تهرانپارس هستم. چند روز قبل برای فروش موتورها در سایت دیوار آگهی فروش دادم.

 

بعد از درج آگهی بود که مردی وارد مغازه‌ام شد و درخواست خرید دو موتورسیکلت داد. او صد هزار تومان به عنوان بیعانه پرداخت کرد و خواست موتورها را به آدرسی بلوار ابوذر بفرستم تا پولش را آنجا تسویه کند که قبول کردم. بعد از رفتن آن مرد بود که موتورها را با پیک برایش فرستادم. ساعتی بعد بود که راننده پیک تماس گرفت و گفت بعد از تحویل دادن موتورها قصد گرفتن پول را داشته که دو نفر با چاقو و اسپری افشانه به او حمله کرده و بعد از زخمی کردن وی موتورها را سرقت کرده‌اند.

 

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان با بررسی دوربین‌ها مداربسته موفق شدند تصویر دو متهم را شناسایی کنند. شاکیان بعد از دیدن تصاویر متهمان آنها را شناسایی کردند. همچنین با به دست آمدن پلاک خودروی سراتوی سفید رنگ به شماره ایران22‌/ ***ط48 معلوم شد که این خودرو اول مهرماه در بلوار فرحزادی اعلام سرقت شده است. کارآگاهان با بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند که یکی از متهمان مجرم 25‌ساله‌ای به نام محمد.‌الف است. محمد مدتی قبل در جریان یک نزاع منجر به قتل بازداشت و تحت تعقیب مأموران پلیس بود. بعد از شناسایی متهم بود که محل تردد او در محدوده خیابان فرجام در شرق تهران شناسایی و 25 آبان ماه در حالی که سوار بر یک موتورسیکلت آپاچی سبزرنگ بود، بازداشت شد.

 

محمد در اولین تحقیقات اعتراف کرد که با همدستی دوست 36‌ساله‌‌اش میثم.‌ن دست به سرقت زده است. در بازرسی از مخفیگاه محمد خودروی سراتوی سرقتی و تعداد زیادی پلاک‌های سرقتی کشف شد. با اطلاعاتی که محمد در اختیار پلیس گذاشت مخفیگاه میثم در نظام‌آباد شناسایی شد و چند ساعت بعد از دستگیری محمد او هم در حالی که سوار بر خودرو سمند نوک مدادی در حال خارج شدن از خانه‌اش بود، دستگیر شد. دو متهم وقتی مورد تحقیق قرار گرفتند به سرقت‌های مشابه بسیاری اعتراف کردند.

 

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای شناسایی دیگر جرائم متهمان در جریان است و کسانی که به این شیوه توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو سراتو سفیدرنگ مورد سرقت، زورگیری، ضرب و جرح قرار گرفته‌اند برای پیگیری شکایت خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، بالاتر از بیمارستان رسالت، جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۹۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان