//
کدخبر: ۶۰۰۸ //
زاهدان:

مرگ یک بیمار به خاطر سقوط چراغ اتاق عمل در زاهدان / او برای جراجی چشم به اتاق عمل رفته بود!

بیمار زاهدانی که برای انجام عمل «آب مروارید» چشم به یکی از کلینیک های جراحی محدوده شهرستان زاهدان مراجعه کرده بود، در پی سقوط چراغ سقفی اتاق عمل و عدم درمان به موقع جان خود را از دست داد.

مرگ یک بیمار به خاطر سقوط چراغ اتاق عمل در زاهدان / او برای جراجی چشم به اتاق عمل رفته بود!

به گزارش فرتاک نیوز، در عین حال به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال حاضر این موضوع در دست بررسی است و هنوز نتیجه قطعی آن مشخص نشده است. اول دی ماه جاری بود که خبری در رسانه ها مبنی بر فوت یک شهروند زاهدانی در یکی از کلینیک های این شهر منتشر شد که فرزند این فرد در بیان جزئیات ماجرا به خبرنگار ما گفت: پدرم برای انجام عمل جراحی آب مروارید به یکی از کلینیک های جراحی محدوده شهر مراجعه می کند که با کمال تعجب عمل جراحی 30 دقیقه ای او بیش از چهار ساعت زمان می برد. وی گفت: متاسفانه زمانی که پدرم منتظر عمل جراحی بوده است چراغ اتاق عمل (چراغ سیالتیک) از فاصله سه متری بر روی شکم پدرم سقوط کرده و باعث ایجاد درد و ناراحتی برای وی می شود که وی خواستار لغو عمل جراحی به دلیل شدت ناراحتی و درد می شود اما پزشکان بر ادامه عمل جراحی تاکید داشته و این عمل در نهایت حدود 4ساعت و سی دقیقه زمان می برد. فرزند این بیمار خاطرنشان کرد: پس از اتمام عمل جراحی، پدرم خانواده را در جریان این موضوع می گذارد ولی پرسنل کلینیک این موضوع را تکذیب کرده و برچسب هذیان گویی را به وی می زنند اما پس از وجود شواهد بر روی بدن بیمار، به حادثه سقوط چراغ اعتراف می کنند اما چون در سونوگرافی هایی که انجام شد مشکلی دیده نشده بود بیمار مرخص می شود که در ادامه این موضوع و از آنجا که دستگاه های نصب شده در اتاق عمل، تولید یک شرکت آلمانی بوده است نماینده این شرکت از تهران به زاهدان عزیمت کرده و با حضور در منزل ما از پدرم دلجویی می کند. وی ادامه داد: شدت درد در ناحیه شکم ایشان پس از گذشت چند روز به حدی رسید که به ناچار وی را به بیمارستان امام علی زاهدان منتقل کردیم که متخصصان متوجه ضربه به روده ها و عفونت شکم پدرم می شوند و او را عمل می کنند. فرزند این بیمار گفت: پدرم در بخش icu بیمارستان امام علی(ع) زاهدان بستری می شود اما بر اثر گسترده شدن عفونت در بدن و صدمه به سایر قسمت ها از جمله کلیه و ریه، ایجاد مشکل در علائم حیاتی و وخامت وضعیت، به منظور درمان بیشتر او را به تهران اعزام کردیم که متاسفانه پس از رسیدن به تهران بیمار به کما رفت و در نهایت جان خود را از دست داد و حال خواستار پیگیری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

به منظور پیگیری و چرایی فوت این بیمار موضوع را از رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جویاشدیم که وی در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک وظیفه تشکیلاتی مسائل مربوط به حوزه سلامت را دنبال می کند و نظارت بر ارائه دهندگان خدمات سلامت در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان در مراکز دولتی، خصوصی و مطب ها را بر عهده دارد. دکتر «محمودرضا میری» ادامه داد: در زمینه این اتفاق نیز پرونده ای در هیئت انتظامی سازمان نظام پزشکی تشکیل شده است که در حال حاضر این موضوع در دست بررسی است و هنوز نتیجه قطعی آن صادر نشده است. دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز به عنوان دستگاه نظارتی روند این پرونده را پیگیری می کند اما در این زمینه نمی توانیم حکمی صادر کنیم. چرا که در صورت تایید علت فوت بیمار بر اثر سقوط تجهیزات پزشکی برخورد قانونی بر عهده هیئت انتظامی سازمان نظام پزشکی است. همچنین بررسی علت سقوط چراغ سقفی اتاق عمل به عهده دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی گذاشته شده و نتایج این بررسی ها به زودی اعلام می شود.

پاسخ رئیس سازمان نظام پزشکی

این در حالی است که رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت وگو با خبرنگار ما عنوان می کند: تاکنون هیچ شکایتی در این خصوص به سازمان نظام پزشکی استان ارائه نشده است اما در صورت وجود شاکی خصوصی در این زمینه، موضوع به صورت ویژه بررسی می شود. دکتر مالکی ادامه داد: بعد از وقوع این حادثه نماینده شرکت آلمانی تجهیزات پزشکی به منظور دلجویی از تهران به زاهدان سفر و به منزل بیمار مراجعه می کند. همچنین با وجود این که بیمار اعلام می کند در حال حاضر مشکلی ندارد، نمایندگان این شرکت از بیمار می خواهند تا برای چکاپ کلی و اطمینان از سلامت کامل با هزینه شرکت به تهران برود که ابتدا بیمار به دلایل شخصی از رفتن به تهران امتناع می کند ولی در نهایت، بیمار با هزینه این شرکت و یک پرواز اختصاصی به تهران اعزام می شود اما وی در تهران دار فانی را وداع می گوید. وی تصریح کرد: رسیدگی به این قبیل پرونده ها با وجود شاکی خصوصی امکان پذیر است و اگر بازماندگان متوفی شکایت خود را ارائه دهند به طور ویژه موضوع در دست بررسی قرار می گیرد و کلیه مدارک پزشکی و پرونده های موجود در زاهدان و تهران از لحاظ علمی و تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد. وی تاکید کرد: شهروندان زاهدانی هیچ گونه نگرانی نسبت به تجهیزات پزشکی موجود در مراکز درمانی نداشته باشند چرا که نمایندگان این شرکت بعد از وقوع این حادثه از تمامی تجهیزات موجود در بیمارستان ها و مراکز درمانی زاهدان که متعلق به این شرکت بوده است بازدید کرده و از صحت و ایمنی آن ها اطمینان حاصل کرده اند. وی با تسلیت به خانواده این بیمار عنوان کرد: در حال حاضر نمی توان با قطعیت علت فوت بیمار را سقوط تجهیزات پزشکی عنوان کرد ولی پس از وصول شکایت، موضوع بررسی و نتیجه دقیق و کارشناسی شده اعلام می شود.

 

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان