//
کدخبر: ۵۹۹۳ //

نوجوان شهرستانی از دهها نفر در اینترنت کلاهبرداری کرد

یک پسر نوجوان شهرستانی با استفاده از شگردهای تبلیغ اینترنتی و افزایش اعضای بازدیدکنندگان خود توانست به یک کلاهبرداری بزرگ دست بزند

نوجوان شهرستانی از دهها نفر در اینترنت کلاهبرداری کرد

به گزارش فرتاک نیوز، متهم که در شهرستان قوچان زندگی می‌کند با راه‌اندازی چند وبلاگ، شروع به تبلیغ فروش تجهیزات ممنوعه کرد و در این میان توانست در مدت کوتاهی آمار بازدید از وبلاگ‌ها و سایت‌هایش را افزایش دهد. فعالیت او ادامه داشت تا اینکه مأموران پلیس فتا خراسان رضوی در جریان رصد سایت‌های اینترنتی متوجه این وبلاگ‌ها و سایت‌ها شدند و از آنجا که فروش چنین ابزاری جرم است، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری گردانندگان آنها را آغاز کردند.

طولی نکشید که معلوم شد تمامی این وبلاگ‌ها و سایت‌ها توسط یک نفر راه‌اندازی شده است؛ پسر نوجوانی که در شهرستان قوچان زندگی می‌کند و به تنهایی این سایت‌ها را می‌گرداند. با دستور قضایی، تیمی از مأموران راهی محل زندگی وی شدند و او را دستگیر کردند. سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با بیان این خبر می‌گوید:

با دستگیری این فرد مأموران برای به‌دست آوردن تجهیزات الکترونیکی ممنوعه به بازرسی خانه آنها پرداختند اما جز لپ‌تاپ و سیستم رایانه‌ای متهم به همراه 2 گوشی تلفن همراه، چیز دیگری پیدا نشد. با این حال در بررسی تجهیزات کشف شده از متهم معلوم شد که وی به بهانه فروش تجهیزات ممنوعه دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایش می‌زده است.

در حقیقت این پسرنوجوان پس از تماس مشتریان از آنها مبلغی برای ارسال تجهیزات یا نرم‌افزار می‌گرفت و پس از آن گوشی‌اش را خاموش می‌کرد و دیگر جواب آنها را نمی‌داد. به گفته رئیس پلیس فتا خراسان رضوی، پسر نوجوان همچنین در بازجویی‌ها اعتراف کرد برای اینکه بتواند آمار بازدید از وبلاگ‌ها و سایت‌هایش را بالا ببرد اقدام به تبلیغ تجهیزات ممنوعه می‌کرد و از این طریق توانسته بود در مدت کوتاهی بازدیدکنندگان از وبلاگ‌هایش را افزایش دهد.براساس این گزارش، برای متهم پرونده قرار قانونی صادر شده و پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

 

 

منبع: ایران آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان