//
کدخبر: ۵۷۹۰۴ //

مزاحم تلفنی بزرگ تهران به دام افتاد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از دستگیری فردی خبر داد که با سرقت گوشی تلفن همراه و سیم کارت، برای تعدادی از شهروندان در فضای مجازی مزاحمت و مشکلات خانوادگی ایجاد کرده بود.

مزاحم تلفنی بزرگ تهران به دام افتاد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ حاج علی صالحی در این رابطه اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرده و اظهار داشتند که شخصی در فضای مجازی برای آنها مزاحمت ایجاد کرده که در تحقیقات مأموران پلیس فتا مشخص شد متهم دستگیر شده با نام و مشخصات شخص دیگری که گوشی و سیم کارت او را به سرقت برده در فضای مجازی برای این شهروندان مزاحمت ایجاد کرده است.

 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: کارشناسان مجرب این پلیس با به کارگیری کلیه توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و انجام اقدامات تخصصی محل سکونت و مشخصات متهم را  در شهرستان قدس شناسائی کرده  و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدام به دستگیری متهم و کشف یک دستگاه گوشی سرقتی از وی شدند.

 

سرهنگ صالحی گفت: در بازجویی‌های به عمل آمده متهم به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه خود را منفعت مالی عنوان کرد که پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

 

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: شهروندان به محض مفقودی و یا سرقت گوشی تلفن همراه خود سریعاً اقدام به ابطال سیم کارت کرده و سپس اقدام به شکایت و سیر مراحل قانونی آن کرده تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

 

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه کرد: حتما پین کد سیم کارت خود را فعال کنید و برای گوشی رمز ورود بگذارید. حتی بر روی برنامه‌های نصب شده مثل شبکه‌های اجتماعی رمزگذاری کنید تا در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن گوشی کسی نتواند از اطلاعات داخل آن یا سیم کارت شما سوء استفاده کند.

 

سرهنگ صالحی تاکید کرد: ذخیره و نگهداری عکس و فیلم در گوشی همراه اشتباه است و شهروندان باید این اطلاعات را بر روی حافظه‌های جانبی نگهداری کنند تا در صورت مفقودی یا سرقت این اطلاعات در امان بماند و کسی نتواند با داشتن این اطلاعات از شما اخاذی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایران آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۷۹۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان