//
کدخبر: ۴۸۵۴ //

ادای احترام مقام اتحادیه اروپا و ۲۵ کشور به شهیدان آتش نشان در بلاروس

نماینده اتحادیه اروپا در بلاروس، سفیران و نمایندگان 25 کشور در شهر مینسک با حضور در سفار خانه جمهوری اسلامی، تسلیت و یادبود شهادت آتش نشانان ایرانی را در دفتر ویژه ثبت کردند.

ادای احترام مقام اتحادیه اروپا و 25 کشور به شهیدان آتش نشان در بلاروس

به گزارش فرتاک نیوز،آندره آ سوی الوی نماینده اتحادیه اروپا در بلاروس روز چهارشنبه با اعلام تسلیت شفاهی به مسئولان سفارت جمهوری اسلامی در مینسک، دفتر یادبود قهرمانان آتش نشان شهید در آتش سوزی و ویرانی برج پلاسکو تهران را امضا کرد.

همچنین رئیس اداره آسیای جنوبی وزارت خارجه بلاروس نیز به نمایندگی از این وزارت خانه تسلیت و یادداشت ویژه را در دفتر یابود نوشت.

پیش از این نیز الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در پیامی به حسن روحانی همتای ایرانی اعلام کرده بود: مراتب تسلیت و همدردی خود را برای قربانیان حادثه آتش سوزی اخیر ابراز می کنم.

لوکاشنکو افزوده است: بلاروس با اندوه و درد فراوان، خبر قربانی شدن شماری از شهروندان ایرانی را دریافت کرد. تسلیت خود و بلاروسی ها را به نزدیکان حادثه دیدگان ابراز می دارم و می خواهم با جنابعالی و همه ملت ایران اعلام همدردی و همدلی کنم.

امروز همچنین سفیران روسیه، ایتالیا، جمهوری چک، اسلوواکی، کوبا، گرجستان، کره جنوبی، مجارستان، هندوستان و سوریه با حضور در سفارت ایران در بلاروس یادداشت تسلیت کشور خود را در دفتر یادبود نوشتند.

همچنین نمایندگان سفارت خانه های کشورهای مختلف در مینسک از جمله نفر دوم سفارت انگلیس، معاون سفیر قرقیزستان، فرستادگان سفارت لیبی، مجارستان، تاجیکستان، مالت، ترکیه، بلغارستان، عراق، ارمنستان، ونروئلا، رومانی و رایزن سفارت فلسطین نیز شهادت آتش نشانان قهرمان را تسلیت گفتند و دفتر یادبود را امضا کردند.

آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو که پنجشنبه گذشته رخ داد و موجب شهادت چند مامور آتش نشان و قربانی شدن چند شهروند شد، بازتاب گسترده جهانی یافت و شمار زیادی از سران و مقام های بلندپایه کشورهای مختلف به مقام های جمهوری اسلامی تسلیت گفتند.

 

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان