//
کدخبر: ۴۶۳ //

عامل شلیک شبانه‌ به جوان پژوسوار در شرق تهران مأمور پلیس بود

مامور پلیس که پس از شلیک به جوان پژوسوار هنگام رانندگی، او را به حال خودش رها کرده و محل را ترک کرده بود با مراجعه به اداره آگاهی تهران خودش را معرفی کرد.

تحقیقات در این پرونده از ساعت22:18 جمعه، همزمان با اعلام گزارش مرگ راننده خودروی پژو206 نوک‌مدادی در زیرگذر اتوبان بابایی شروع شد.با حضورماموران کلانتری146 حکیمیه، قاضی محسن مدیرروستا بازپرس ویژه قتل Murder تهران و مأموران تجسس پلیس آگاهی تهران در محل حادثه Incident مشخص شد که قربانی زمانی که پشت فرمان ماشینش در حال رانندگی بوده گلوله خورده است.

وی که به گفته پزشکی قانونی در دم جان باخته پس از اصابت گلوله تعادلش را از دست داده و با منحرف شدن از اتوبان با جدول کنار زیرگذر به‌شدت برخورد کرده بود. در ادامه مشخص شد که قربانی جوان 27ساله‌ای بود که در کارگاه نجاری در جاجرود کار می‌کرده و شب حادثه در حال بازگشت به خانه‌اش بوده که قربانی این حادثه شده است. خودرو سابقه سرقت Stealing نداشت و متعلق به مقتول بود و هنوز معلوم نبود که او دچار چه سرنوشتی شده است. به همین دلیل قاضی جنایی دستور بررسی تصاویر دوربین مداربسته دانشگاهی که در محل حادثه بود را صادر کرد تا معمای این تیراندازی مرموز فاش شود.

تنبیه عجیب

هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که عامل شلیک مرگبار به جوان پژو سوار یک مأمور پلیس باشد؛ کسی که پس از این شلیک، قربانی را به حال خود رها و محل را ترک کرده بود. راز این ماجرا عصر یکشنبه زمانی که مأمور پلیس راهی اداره آگاهی پایتخت شد و خودش را معرفی کرد، فاش شد. او که مأمور پلیس یگان امداد تهران و ستوان‌سوم است دیروز در توضیح ماجرا گفت:

شب حادثه به همراه راننده و خودروی بنز پلیس در حال گشتزنی در اتوبان بابایی بودیم که ناگهان خودروی206 نوک‌مدادی با حرکات مارپیچ و زیگزاگ از کنار ما رد شد. او درحال ویراژ دادن بود که ما به تعقیب وی پرداختیم. جوان پژوسوار با حرکات خطرناک هرلحظه ممکن بود برای راننده‌های عبوری حادثه بیافریند.

حتی 2نفر از راننده‌ها بوق زدند و از ما خواستند تا به او تذکر بدهیم. همین شد که تعقیبش کردیم و وقتی به او رسیدیم آژیر پلیس را روشن کرده و از وی خواستیم توقف کند، اما او به اخطار پلیس توجهی نکرد. حتی یک تیرهوایی شلیک کردم تا شاید توقف کند اما فایده‌ای نداشت و او با سرعت سرسام آوری در حال حرکت بود.

وی ادامه داد: کمی جلوتر ناگهان پسر جوان به سمت زیرگذر رفت و من همان لحظه از راننده خواستم سرعت ماشین را کم کند. پس از آن لاستیک خودرو را نشانه گرفتم و 2گلوله شلیک کردم. در همان لحظه خودرو به‌شدت با جدول برخورد کرد و خسارت زیادی به ماشین وارد شد. وی گفت: با خودم گفتم همین خسارتی که به ماشینش وارد شده تنبیه بزرگی است؛ برای همین به راه خود ادامه دادیم و آنجا را ترک کردیم.

مامور پلیس گفت: من هرگز نمی‌خواستم جانش را بگیرم. شاید اگر توقف می‌کرد هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌داد چون فقط لاستیک را نشانه گرفتم و نمی‌دانم چطور شد که گلوله به سر او خورد. آن شب اصلا تصورش را هم نکردم که گلوله به سرجوان پژوسوار خورده و جانش را گرفته است. فردای آن روز وقتی همکارم گزارش تیراندازی را در روزنامه‌ها خوانده و موضوع را برایم تعریف کرد به‌شدت متاثر شدم.

همین شد که تصمیم گرفتم خودم را معرفی کنم. به گزارش همشهری، با افشای ماجرای تیراندازی، قاضی جنایی برای مأمور پلیس قرار بازداشت موقت صادر کرد و او برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان