//
کدخبر: ۴۵۰۹۸۶ //

مرد مشهدی با شجاعت مسیر را برای دزدان بست

پلیس مشهد با تیراندازی و تعقیب و گریز ۲ شیاد خشن را زمین گیر کرد.

مرد مشهدی با شجاعت مسیر را برای دزدان بست
به گزارش فرتاک نیوز،

متهمان چنان با خشونت اقدام به سرقت تلفن‌همراه شهروندان می‌کردند که قربانی حتی نمی‌توانست پشت تلفن به اپراتور پلیس ۱۱۰ اعلام کند که چه بر سرش آمده است. متهمان ابتدا بدون درگیری در کوچه‌های خلوت به سوژه نزدیک می‌شدند و اگر نمی‌توانستند تلفن را از دستش بگیرند، شبیه گانگستر‌ها قمه‌ای بزرگ زیر گلوی او گذاشته و با تهدید‌های خشن و فریاد‌هایی که کنترل قربانی را به هم می‌ریخت، او را وادار به انجام دستوراتشان می‌کردند و بلافاصله متواری می‌شدند و مال‌باخته را که دیگر حتی از سایه خودش هم می‌ترسید، تنها می‌گذاشتند.

با اعلام گزارش‌های پی‌درپی به پلیس ۱۱۰ مبنی بر سرقت‌های خشن در حوالی بولوار هفت‌تیر، با توجه به حساسیت موضوع سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، بلافاصله دستوراتی تخصصی را صادر کرد و گروهی از افسران تجسس کلانتری هفت‌تیر مشهد را مأمور رسیدگی به پرونده کرد.

رویارویی در کوچه‌های خلوت

اولین اقدام مأموران دعوت از مال‌باختگان بود. افرادی که با وجود حمایت‌های پلیسی هنوز نمی‌توانستند شب تنها در خیابان قدم بزنند یا از صدای موتور‌هایی که از پشت به آنها نزدیک می‌شوند، واهمه نداشته باشند.

بررسی اظهارات این افراد چند نکته مشترک داشت، همه آنها در کوچه‌های خلوت و تاریک شهر اسیر دو راکب یک موتورسیکلت پلاک‌مخدوش شده بودند. حتی تعدادی از آنها نیز با قمه این شروران زخمی شده بودند و هنوز جای زخمشان مشخص بود. یکی از مهم‌ترین اشتراکات این مال‌باختگان استفاده طولانی‌مدت از گوشی تلفن‌همراه در خیابان آن هم بدون توجه به آنچه پیرامونشان می‌گذشت بود.

آغاز یک عملیات همه‌جانبه

برابر اظهارات مال‌باختگان و بررسی مستندات پرونده، باتوجه‌به ظرفیت‌های هوشمند و علمی که در اختیار پلیس است، چهره متهمان ترسیم شد و در اختیار اکیپ‌های گشتی قرار گرفت. مأموران پس از توجیه اینکه با دو شرور خیابانی خطرناک روبه‌رو هستند، عملیات خود را آغاز کردند.

عملیات ادامه داشت تا اینکه یکی از گشت‌های موتوری کلانتری هفت‌تیر، یک موتورسیکلت پلاک مخدوش را در حال تردد شناسایی کردند و پس از بررسی متوجه شدند که مشخصات راکبان آن با دو متهم تحت تعقیبشان یکی است. مأموران برای بررسی بیشتر به راننده موتورسیکلت دستور توقف دادند، اما به محض صدور این فرمان، این افراد متواری شدند.

وحشت در اردوی سارقان

هم‌زمان با عملیات تعقیب و گریز ، موضوع از طریق بی‌سیم به مرکز فرماندهی پیام پلیس اعلام شد و بلافاصله نزدیک‌ترین گشت موتوری یگان امداد برای کمک به واحد گشت کلانتری به محل اعزام شدند. مأموران هر لحظه حلقه محاصره را تنگ‌تر می‌کردند و برای اینکه مطمئن باشند این اشرار از چنگشان نمی‌گریزند با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

صدای تیر‌ها که نشان از اقتدار پلیس داشت، موجب شد تا ترس در دل متهمان بنشیند و آنها وحشت‌زده از این تعقیب سایه‌به‌سایه موتورسیکلتشان را رها کردند و پای پیاده گریختند. مأموران نیز در حرکتی مشابه با پای پیاده عملیات را ادامه دادند و توانستند بلافاصله راکب موتورسیکلت را دستگیر کنند.

حضور هوشمندانه

با وجود دستگیری یکی از متهمان، دیگر سارق قصد تسلیم‌ شدن در برابر قانون را نداشت و همچنان به فرار اصرار داشت که اینجا یک شهروند با شجاعت و هوشیاری، مانع فرار متهم شد و پلیس نیز که همچون باز شکاری روی سرش سایه انداخته بود، توانست بلافاصله او را دستگیر کند. در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه قمه که در سرقت‌ها از آن استفاده می‌کردند، کشف شد. استعلام اولیه هویت متهمان از سوی مأموران نشان داد که آنها هیچ پرونده‌ای بیش از این نداشته‌اند، اما تحقیقات بعدی نشان داد که این شیادان قصد داشته‌اند هویت اصلی خود را مخفی کنند و مأموران متوجه شدند که این افراد از اتباع خارجی هستند.

شگردی مکارانه

متهمان در تحقیقات به عمل آمده ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند، اما وقتی با مستندات پلیس روبه‌رو شدند به ارتکاب سرقت‌های متعدد گوشی‌قاپی اقرار کردند. متهمان در اعترافی صریح اعلام کردند سوژه‌هایی را که به‌تن‌هایی با تلفن همراه گران‌قیمت در دست مشغول پیاده‌روی در خیابان بوده‌اند، شناسایی می‌کرده و آن‌قدر او را تعقیب می‌کرده‌اند تا قربانی وارد کوچه‌های خلوت شود و بعد برای سرقت به‌سراغش می‌رفته‌اند. متهمان از سوی پانزده مال‌باخته در این پرونده شناسایی و برای تحقیقات تکمیلی به اداره جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد منتقل شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۹۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان