//
کدخبر: ۴۴۹۱۰ //

پرتغال فروش، عامل آتش سوزی مراتع آمل شد

بخشدار امامزاده عبدالله شهرستان آمل گفت که با تلاش مردمی و حضور بموقع ماموران آتش نشانی ، از پیشروی آتش سوزی به پوشش های جنگلی حاشیه جاده هراز پیشگیری و آتش به طور کامل مهار شد.

پرتغال فروش، عامل آتش سوزی مراتع آمل شد
به گزارش فرتاک نیوز،

یحیی عسگری پور شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار افزود : عامل این آتش سوزی که عصر شنبه در کیلومتر 5 جاده هراز رخ داده ، یک پرتغال فروش مستقر در حاشیه این جاده بوده که به قصد آتش زدن علف های هرز کنار جاده ، نتوانست همزمان حریف وزش باد گرم و شعله ور شدن آتش به سمت جنگل شود.

 

وی گفت که با حضور بموقع ماموران آتش نشانی آمل و نیروهای مردمی ، پیشروی آتش به طور کامل مهار شد ، اما چندین اصله گونه با ارزش جنگلی در آتش سوخت.

 

هفته یپیش نیز بخشی از جنگل های روستای ' تورانکلا ' در این بخش دچار آتش سوزی شد که بی احتیاطی عامل انسانی علت اصلی بروز آن بوده است.

 

بخش کوهستانی و جنگلی امامزاده عبدالله آمل به لحاظ موقعیت منحصر به فرد توپوگرافی و بارش هایی که در اوایل سال در این بخش وجود داشته ، با افزایش پوشش گیاهی و مرتعی مواجه بوده و گرم شدن هوا همراه با خشک شدن علف ها و گیاهان سبب شده تا کوچک ترین سهل انگاری و خطای انسانی و هرگونه اقدام نسنجیده حتی جزئی به وقوع حوادث خسارت بار منجر شود.

 

بخشدار امامزاده عبدالله گفت که آموزش و آگاهی رسانی به مردم و مشارکت دستگاههای مختلف و همچنین رعایت نکات ایمنی از سوی مسافران نقش مهمی در پیشگیری و کاهش آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی منطقه خواهد داشت.

 

عسگری پور درعین حال یادآورشد، که با این حال برای اطفای هرگونه آتش سوزی احتمالی عرصه های طبیعی ، اعضای کار گروه اطفای حریق منابع طبیعی در بخش کوهستانی و جنگلی امامزاده عبدالله به صورت آماده باش کامل به سر می برند.

 

وی از عموم مردم خواست در هنگام سفرهای برون شهری خود از رفتارهایی همچون پرت کردن ته سیگار و چوب کبریت به این عرصه ها و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و همچنین آتش زدن ضایعات محصولات و علف های هرز بویژه در حاشیه جنگل جدا خودداری کنند.

 

بخشدار امامزاده عبدالله از گردشکران و طبیعت گردان که به هر نحوی برای بهره مندی از طبیعت در جنگل های منطقه حضور دارند، درخواست کرد که در صورت برافروختن آتش برای پخت غذا و یا گرم شدن، پیش از ترک محل ، حتما از خاموش شدن آتش مطمئن شوند تا ازحوادث احتمالی پیشگیری شود.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان