//
کدخبر: ۴۲۴۳۲۷ //

مرگ تلخ مرد جوان در اصفهان+ جزئیات

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: نشت گاز مونو اکسیدکربن در چادری در روستای مهرگِرد سمیرم جان یک نفر را گرفت.

 مرگ تلخ مرد جوان در اصفهان+ جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس عابدی شامگاه دوشنبه گفت: ساعت ۲۱ و ۱۹ دقیقه امشب گزارشی از مسمومیت یک تَن با گاز مونوکسیدکربن(CO) بدلیل استفاده از پیک نیک برای گرم کردن چادر در روستای مهرگرد سمیرم دریافت شد.

وی ادامه داد: یک واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ به محض دریافت گزارش به محل اعزام شد، پس از ارزیابی صحنه حادثه و بررسی فرد مسموم شده، مشخص شد یک مرد ۲۷ ساله به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن فوت کرده و فاقد هر گونه علائم حیاتی است.

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان به شهروندان هشدار داد تا برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی، ضمن استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد از استفاده از پیک نیکی در چادر و محیط های بسته،سوزاندن زُغال برای تولید گرما یا استفاده از بخاری‌های بدون دودکش خودداری و از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند.

وی اعلام کرد: شهروندان در صورت وقوع علایم ناشی از مسمومیت با گاز مُنواُکسید کربن با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و ضمن اجرای راهنمایی های کارشناسان درخواست کمک کنند.

فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۰ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج اتاق فرمان برخوردار است.

اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خدمت رسانی می کند، همزمان پاسخگوی تماس‌های مردمی ۱۶ شهرستان استان است.

مُنواُکسیدکربن، گازی بی‌رنگ و بی‌بوست ، عمده‌ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط‌های دربسته و فاقد اکسیژن، تولید گاز مُنواُکسید کربن امکان‌پذیر است.

استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مُستعمل یا دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت با این گاز خطرناک را تشکیل می‌دهند.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۳۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان