//
کدخبر: ۴۱۴۳۱۸ //

عجیب ترین اعدام یک زن در سنگاپور / جرم او را امروز هنگام اعدام خواندند

مقام‌های سنگاپور اعلام کردند که یک زن ۴۵ ساله اهل این کشور را در پرونده‌ای مرتبط با قاچاق مواد مخدر اعدام کرده‌اند. این اولین اعدام یک زن در سنگاپور در حدود ۲۰ سال گذشته است.

عجیب ترین اعدام یک زن در سنگاپور / جرم او را امروز هنگام اعدام خواندند
به گزارش فرتاک نیوز،

قام‌های سنگاپور روز جمعه، ششم مردادماه، اعلام کردند که یک زن ۴۵ ساله اهل این کشور را در پرونده‌ای مرتبط با  قاچاق مواد مخدر   اعدام  کرده‌اند. این اولین اعدام یک زن در سنگاپور در حدود ۲۰ سال گذشته است.

ستاد مرکزی مقابله با قاچاق مواد مخدر در این کشور با انتشار بیانیه‌ای نوشت که حکم اعدام این زن روز جمعه اجرا شده است.

او متهم به قاچاق حدود ۳۰ گرم  هروئین  بود که بیش از دو برابر مقداری است که در سنگاپور مجازات اعدام برای آن صادر می‌شود.

این ستاد همچنین مدعی شد فرد اعدام شده «از روند قانونی بهره‌مند شد و در تمام مراحل دادرسی به واسطه وکیل مدافع حضور داشت.»

بر اساس این گزارش، او به محکومیت خود اعتراض کرد، اما دادگاه تجدیدنظر در اکتبر سال گذشته درخواست تجدیدنظر او را رد کرد.

آخرین باری که یک زن در سنگاپور اعدام شد مربوط به سال ۲۰۰۴ می‌شد که یک آرایشگر ۳۶ ساله به اتهام قاچاق مواد مخدر به دار آویخته شد.

اعدام‌ها در سنگاپور پس از دو سال وقفه در زمان همه‌گیری کرونا، در مارس ۲۰۲۲ از سر گرفته شده و از آن زمان تاکنون ۱۵ زندانی اعدام شده‌اند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که اثر بازدارنده مجازات اعدام بر جلوگیری از وقوع جنایت‌ها ثابت نشده، اما سنگاپور مدعی‌ است که اجرای مجازات اعدام به تبدیل شدن این کشور-شهر به یکی از امن‌ترین نقاط آسیا کمک کرده است.

سنگاپور که یک مرکز مالی مهم در آسیاست، یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین را در مورد مواد مخدر در جهان به اجرا گذاشته است و قاچاق بیش از ۵۰۰ گرم حشیش یا بیش از ۱۵ گرم هروئین مجازات اعدام را در پی دارد.

بر اساس اعلام عفو بین‌الملل، سنگاپور یکی از چهار کشوری است که به همراه چین، ایران و عربستان سعودی، سال گذشته زندانیان با اتهام‌های مربوط به مواد مخدر را اعدام کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان