//
کدخبر: ۴۱۳۲۴۲ //

جان باختن ۶ مهاجر غیرقانونی در سواحل مغرب

قایق حامل ده‌ها مهاجر غیرقانونی که در تلاش برای مهاجرت به قاره اروپا بودند، در مجاورت سواحل مغرب غرق شد و 6 نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

جان باختن 6 مهاجر غیرقانونی در سواحل مغرب
به گزارش فرتاک نیوز،

 ۶ مهاجر غیرقانونی که در تلاش برای مهاجرت به اروپا بودند، شامگاه جمعه، در مجاورت سواحل استان «الناظور» در شمال شرق مغرب غرق شدند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی مغرب (مپ)، مقامات محلی استان الناظور در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه ۴۸ سرنشین این قایق نجات یافته‌اند، خبر دادند قایق مهاجران به یک صخره برخورد کرده است.

طبق این بیانیه، وضعیت بد جوی، مواج بودن دریا و ناتوانی قاچاقچی مهاجران در کنترل قایق پس از برخورد با صخره باعث غرق شدن ۶ مهاجر یادشده شده است.

وزارت کشور مغرب در ماه ژوئن گذشته در بیانیه‌ای خبر داده بود که نیروهای این کشور از ۲۵ هزار و ۵۱۹ مهاجرت غیرقانونی جلوگیری کرده‌اند و طی ۵ ماه نخست سال ۲۰۲۳ توانسته‌اند ۳۱۵۰ مهاجر را از غرق شدن نجات دهند.

کشور مغرب به علت مجاورت جغرافیایی با قاره اروپا همواره یکی از گذرگاه‌های بین‌راهی مهاجران برای مهاجرت به اروپا  و بخصوص به کشور اسپانیا بوده است.

طی سال‌های اخیر تلاش ناامیدانه و پرخطر مهاجران برای رسیدن به قاره اروپا با استفاده از قایق‌‌های کوچک و ناایمن و مرگ و میر آن‌ها در دریای مدیترانه پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان را بر آن داشت که در یک سخنرانی، دریای مدیترانه را بزرگ‌ترین قبرستان اروپا بنامد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۲۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان