//
کدخبر: ۴۰۵۳ //
آسیب‌های ماهواره؛

بلایی که تماشای این شبکه بر سر نوجوان ایرانی می‌آورد +تصاویر

نوجوانی که بیننده صحنه‌های مبتذل و محرک، رقص و هم‌آغوشی و... است، ناخودآگاه به ناهنجاری‌هایی از قبیل خودارضایی و سایر انحرافات جنسی مبتلا می‌شود که متأسفانه حسب پژوهش‌های بالینی، حتی پس از ازدواج نیز ادامه می‌یابند.

به گزارش فرتاک نیوز، بر اساس برخی داده‌های آماری، شبکه‌های ماهواره‌ای در رشد جرایم ارتکابی تا میزان «دوبرابر» مؤثرند و این تأثیر ناخوشایند در بازه‌ای 10 الی 15 ساله رخ می‌نماید.

علت فاصله زمانی یادشده این است که جرایمی از قبیل تجاوز به عنف، قتل عمد و ضرب و جرح عمدی، نوعی ناهنجاری می‌باشند که عمدتا در دوره جوانی و بزرگسالی بروز می‌کنند و از آنجا که بیشترین اثرگذاری تلویزیون بر کودکان است، آثار مشاهده صحنه‌های خشونت‌آمیز و محرک جنسی بر آنان غالبا تا دوره پیش‌گفته پنهان می‌ماند.

 

شبکه "جم تین" یکی از زیرمجموعه‌های گروه ماهواره‌ای «جم» است که برای نوجوانان ایرانی پخش می‌شود و آکنده از صحنه‌های خشونت‌بار و سکسی است.

 

فرکانس‌های پخش این شبکه به‌نحوی تنظیم شده که تمام نقاط ایران و مناطق همجوار را پوشش دهد!

 

تماشای تصاویر محرک جنسی از این شبکه، عوارض نامطلوبی همچون "بلوغ زودرس" را برای نوجوانان در پی دارد.

نوجوانی که بیننده صحنه‌های مبتذل و محرک، رقص و هم‌آغوشی و... در شبکه "جم تین" است، ناخودآگاه به ناهنجاری‌هایی از قبیل خودارضایی و سایر انحرافات جنسی مبتلا می‌شود که متأسفانه حسب پژوهش‌های بالینی، حتی پس از ازدواج نیز ادامه می‌یابند و مسبب مشکلات روحی، روانی و جسمی بی‌شماری در ادوار مختلف زندگی می‌باشند.

 

یکی دیگر از مضرات شبکه جم تین، ایجاد روحیه مصرف‌گرایی در نوجوانان و از بین بردن قوه تدبیر معاش آنان است.

زمان زیادی از برنامه‌های این شبکه به تبلیغات کالاهای مصرفی اختصاص یافته است. این تبلیغات آنچنان با جذابیت و پرتکرار ارائه می‌شوند که مخاطب را به‌راحتی وسوسه و اغوا می‌کنند؛ آن‌هم محصولات زیان‌آوری مانند داروهای افزایش قد، قرص‌های لاغری و... که از لحاظ کیفی غیراستاندارد و مضر هستند.

 

از کارویژه‌های دیگر این شبکه، تغییر سبک زندگی ایرانی_اسلامی نوجوانان ما به سبک زندگی غربی_سکولار و ارزش جلوه دادن ضدارزش‌هاست.

بینندگان "جم تین" در طول شبانه‌روز به آرایش‌های ناهنجار، تتو کردن بدن، تقلید از پوشش سلبریتی‌های عالم موسیقی و سینمای غربی، برقراری رابطه‌های پرخطر و... تشویق می‌شوند.

 

نمونه‌ای از برنامه‌های مخرب این شبکه برای نوجوانان!

 

این در حالی است که در کشورهای داعیه‌دار آزادی، نهادهای اجتماعی خانواده‌ها را از پیوستن به دایره مخاطبان اینگونه رسانه‌های مخرب بر حذر می‌دارند؛ ولی همزمان برای ایرانیان در هر رده سنی (اعم از کودک و نوجوان و بزرگسال) شبکه اختصاصی تأسیس می‌کنند و حتی برای دیدن این شبکه‌ها با وجود مخارج هنگفت تولید و پخش، هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند! واقعا چرا؟!


 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان