//
کدخبر: ۴۰۰۸۷ //

محاصره ۱۳ دختر و پسر در استخر پارتی

مأموران پلیس اطلاعات و امنیت مشهد پس از ماه‌ها کار اطلاعاتی سرانجام گردانندۀ اصلی کانال تلگرامی معروف به «استخرپارتی» را در آخرین مهمانی مختلطش که ۱۳ دختر و پسر جوان در آن حضور داشتند شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش فرتاک نیوز،

ساعت حدود ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۱۸تیر را نشان می‌داد و سر و صدای ۱۳ دختر و پسر جوان که در یک باغ نسبتاً بزرگ برای خود استخرپارتی گرفته بودند فضای روستای چه‌چه را برداشته بود تا اینکه حضور مأموران پلیس اطلاعات و امنیت مشهد تمام معادلات آنان را به هم ریخت و، از جایی که این افراد انتظار یکه خوردن نداشتند، در اندک زمانی، غافل‌گیر و توسط عوامل انتظامی دستگیر شدند.

پسری جوان که ح. پ. نام داشت در بدو ورود مأموران برای اینکه خودی نشان دهد و شرایط را به نحوی دیگر رقم بزند با ضابطان قضایی وارد جر و بحث شد و به مأموران هتاکی کرد اما سر و صداهای بی‌مورد وی نه‌تنها دردی از او و دوستانش دوا نکرد بلکه نتوانست حتی وقفه‌ای در روند جلبشان ایجاد کند چراکه با دستگیری عموهادی، متهم اصلی این پرونده، او و دوستانش دیگر مطلبی برای کتمان کردن نداشتند.

 

دستگیری ادمین کانال ۱۸+

عموهادی مردی جوان است و در بین دختران و پسرانی که قصد برگزاری پارتی‌های استخری را دارند به این عنوان معروف شده است. این متهم ۳۰ساله که از چندین ماه پیش تحت تعقیب مأموران بود صبح یکشنبه در اقدامی اطلاعاتی در مخفیگاهش که یک خانۀ مجردی بود دستگیر شد.

بر اساس تحقیقات پلیس، متهم دستگیرشده با راه‌اندازی دو کانال تلگرامی با محوریت برگزاری پارتی‌های مختلط افرادی را جذب و طبق درخواست اعضا باغ‌ویلاهای مجللی که دارای استخر هستند را کرایه می‌کرده و، برای خوش‌گذرانی، به مشتریانش اجاره می‌داده است.

با به دست آمدن این اطلاعات، موضوع به قاضی بهاری، بازپرس شعبۀ۹۰۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، اعلام شد و دستور جلب این متهم صادر گردید. یکی از افسران زبدۀ پلیس اطلاعات و امنیت مشهد با هماهنگی قضایی در این کانال عضو شد و بعد از چند روز رصد سایبری با ادمین کانال که معروف به عموهادی است قراری صوری مبنی‌بر اینکه قصد دارد یک پارتی‌ استخری بگیرد تنظیم کرد. متهم به خیال اینکه این مأمور قانون همانند دیگر مشتریانش است باغی را هماهنگ کرد و عکس‌هایی از فضای آن برای این مأمور ارسال کرد. روز قرار، عموهادی برای تحویل دادن باغ به مشتری‌اش قرار می‌گذارد و مأموران طی هماهنگی با قاضی بهاری، در اقدامی غافل‌گیرانه، این متهم را دستگیر می‌کنند.

 

کتمان آخرین استخرپارتی

متهم اصلی این پرونده، پس از دستگیری، با مظلوم‌نمایی و انکار بزه انتسابی‌اش، قصد فریب مأموران قانون را داشت اما پس از مواجهه با مستندات سایبری کشف‌شده از داخل کانال تلگرامی‌اش راهی جز بیان حقیقت ندید و به بزه انتسابی‌اش اعتراف کرد. او تا آن لحظه از استخر‌پارتی‌ای که برای عده‌ای دختر و پسر جوان در روستای چه‌چه هماهنگ کرده بود به مأموران حرفی نزده بود تا اینکه تماس تلفنی متهم ح. پ. تمام معادلاتش را به هم ریخت.

درحالی که این پسر ۳۰ساله خیال می‌کرد با عموهادی مشغول گپ و گفت است مأمور پلیسی که مشغول گوش دادن به حرف‌هایش بود را از استخرپارتی‌ مطلع ساخت و آدرس باغی که قرار بود ۱۳ دختر پسر جوان در آن جمع شوند و مشروبات الکلی مصرف کنند را لو داد.

مأموران با به دست آوردن این اطلاعات سریعاً موضوع را با بازپرس بهاری درمیان گذاشتند و ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه تیم عملیاتی این پرونده در اطراف باغ موردنظر واقع در روستای چه‌چه هفت دختر و شش پسر جوان که با ظاهری نامناسب مشغول سرو مشروبات الکلی بودند را دستگیر کردند و ۱۴متهم این پرونده به دادسرای مشهد منتقل شدند.

مادر یکی از دختران دستگیرشده به خبرنگار ما گفت: «هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که دخترم پاسخ زحمات من و پدرش را این‌گونه بدهد. گاهی اوقات دیر به خانه می‌آمد و وقتی دلیل تأخیرش را می‌پرسیدم به‌تندی برخورد می‌کرد. بارها برای رفتارش به او تذکر داده بودم اما گوش به حرفم نمی‌داد. صبح و شب درون تلفن همراهش بود. هنگامی که به خانه می‌آمد یک‌سره گوشی تلفن دستش بود. از دیروز صبح تا دیشب ازش خبر نداشتم و هرچه با تلفن همراهش تماس می‌گرفتم پاسخ نمی‌داد تا اینکه آخر شب یکی از مأموران پلیس تماس گرفت و گفت که صبح به دادسرا بروم.».

مادر یکی دیگر از دختران دستگیرشده نیز گفت: «صبح برای انتخاب واحد از خانه بیرون رفت اما شب شد و خبری از او نشد. چند مرتبه با تلفن همراهش تماس گرفتم اما پاسخ نداد تا اینکه با تماس پلیس از موضوع مطلع شدم.».

 

پلمب باغ استخرپارتی

بازپرس شعبۀ۹۰۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دربارۀ این پرونده گفت: «این عملیات با هدایت سرهنگ جواد واعظی‌مقدم، رئیس فضای مجازی پلیس اطلاعات و امنیت مشهد، و همکاری سرهنگ رودهی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی مشهد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن طرح‌ریزی و اجرا شد.».

قاضی روح‌ا...‌ بهاری افزود: «در این عملیات متهم اصلی پرونده معروف به عموهادی به همراه مالک باغ و خواهرزاده‌اش و ۱۱پسر و دختر جوان دیگر دستگیر و پس از تشکیل پرونده با قرار مناسب راهی زندان شدند. همچنین یکی از متهمان به هویت ح. پ. که مسئول هماهنگی این پارتی بوده در مواجهه با پلیس با مأموران درگیر می‌شود و به آنان هتاکی کرده است. این موضوع نیز در دست بررسی است.».

وی عنوان کرد: «طبق بررسی‌ها متهمان دستگیرشده اغلب از اعضای کانال تلگرامی «استخر‌پارتی» هستند و طی هماهنگی با ادمین این کانال این باغ را برای خوش‌گذرانی نامتعارف خود انتخاب کرده بودند که خوشبختانه مأموران پلیس اطلاعات و امنیت، و پلیس امنیت اخلاقی مشهد این پرونده را با سرعت قابل‌توجهی پیگیری کردند و به نتیجه رساندند.».

بازپرس شعبۀ۹۰۲ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در پایان از پدر و مادرها خواست برای جلوگیری از بروز چنین ناهنجاری‌های اجتماعی‌ای فضای خانواده را به محیطی امن و خصوصاً صمیمانه تبدیل کنند. علاوه بر این، فرزندان خود را به صورت نامحسوس زیر نظر بگیرند و چنانچه از آنان خطایی سر‌ زد آن را در قالب رابطه‌ای دوستانه به فرزندانشان گوش‌زد کنند چراکه برخورد‌‌های قهر‌آمیز نتیجۀ عکس دارد و این عمل موجب خانواده‌گریزی فرزندان می‌شود.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان