//
کدخبر: ۳۹۴۵۲۸ //

شهردار پیشین تهران آزاد شد + جزئیات

محمدعلی نجفی که به اتهام قتل همسر دوم خود در زندان به سر می‌برد، پس از نزدیک به چهار سال، عفو و از زندان آزاد شد.

شهردار پیشین تهران آزاد شد + جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، هفتم خرداد ۹۸ همسر دوم خود به نام میترا استاد را با شلیک گلوله در خانه‌شان در محله سعادت‌آباد تهران به قتل رساند. ساعاتی بعد از ارتکاب این قتل، برسر مزار والدین خود در شهرستان رفت و سپس خود را به پلیس تهران تسلیم کرد.

قضات دادگاه کیفری نجفی را از جنبه عمومی جرم به شش سال و شش ماه زندان محکوم کردند. علاوه بر این، شهردار پیشین بابت نگهداری سلاح نیز به دو سال حبس از سوی دادگاه انقلاب محکوم شد.

به نوشته جام جم، او همچنان در زندان به سر می‌برد تا این‌که چند ماه قبل درخواست عفو کرد که نامه او از طریق زندان در اختیار کمیسیون عفو و بخشودگی قرار گرفت و پرونده او نیز مثل بقیه زندانیان که درخواست عفو داده‌بودند، مورد بررسی قرار گرفت تا این‌که با درخواست عفوش موافقت شد.

بنابراین نام وی در فهرست زندانیان مورد عفو قرار گرفت و بعد از گذشت نزدیک به چهارسال از محکومیتش، از زندان آزاد شد. پرونده پس از کش و قوس‌های فراوان در اجرای احکام دادسرای جنایی تهران بسته شد.

محمدعلی نجفی از بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی ایران، عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و علوم رایانه دانشگاه صنعتی شریف و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. نجفی از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در دولت‌های محمدجواد باهنر، محمدرضا مهدوی کنی و میرحسین موسوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶ در دولت‌های موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش ایران بود. در دولت اول سید محمد خاتمی رئیس سازمان برنامه و بودجه بود. در ۱۳۸۶ به عضویت در سومین دوره شورای شهر تهران انتخاب شد و در ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ به دنبال انتصاب به معاونت رئیس‌جمهور از این سمت استعفا کرد.

نجفی یکی از سه وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی بود که با وجودی که موافقت نیمی از مجلس را جلب کرده بود، با اختلاف یک رای از مجموع ۲۸۴ رای موفق به حضور در وزارت آموزش و پرورش نشد. دو روز بعد حسن روحانی طی حکمی وی را به معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منصوب کرد. در ۱۰ بهمن ۱۳۹۲، نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا کرد و حسن روحانی وی را به عنوان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. نجفی در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ پس از رای آوردن استیضاح رضا فرجی‌دانا از وزارت علوم، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد و نود و پنج روز در این سمت بود. وی در تاریخ هشتم مرداد ۱۳۹۶ به عنوان یکی از کاندیداهای شهرداری تهران، این سمت را پذیرفت. او شب ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ استعفای خود را از شهرداری به شورا داد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۴۵۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان