//
کدخبر: ۳۹۰۶۷۰ //
آخرین اخبار حوادث آخرین چهارشنبه سال؛

۱۵ فوتی، ۵۴ قطع عضو و ۹۰ آسیب چشمی

اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان و جانباختگان حوادث مرتبط به شب آخرین چهارشنبه سال را اعلام کرد.

۱۵ فوتی، ۵۴ قطع عضو و ۹۰ آسیب چشمی
به گزارش فرتاک نیوز،

هستند تا در صورت وقوع حادثه‌ای با حضور به موقع از وقوع خسارات جانی و مالی جلوگیری کنند.

۱۶:۲۰/ ۱۹ قطع عضو و ۴۲ آسیب چشمی در استان تهران

سید یحیی صالح طبری رییس اورژانس تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در استان تهران گفت: از ۱ لغایت ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ (تا ساعت ۱۶:۰۰) ۱۱۰نفر مجموع مصدومان و جانباختگان این حوادث بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ نفر از مصدومان در مراکز درمانی بستری و یک نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه است.

رییس اورژانس تهران خاطرنشان کرد: ۶۸ نفر از این مصدومان درمان و ترخیص شده و ۱۴ نفر نیز در محل درمان شده‌اند.

به گفته طبری تاکنون در استان تهران ۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۹ نفر قطع عضو شده و ۴۲ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شده‌اند. ۳۸ مورد سوختگی نیز در این مدت گزارش شده‌است.

۱۴:۳۹/تمهیدات آتش‌نشانی برای مقابله با حوادث شب آخرین چهارشنبه سال

«جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره تمهیدات آتش‌نشانی تهران درباره حوادث مربوط به آخرین چهارشنبه گفت: ۱۳۴ ایستگاه آتش‌نشانی در آماده باش کامل هستند آتش‌نشانان در ۳۶۸ نقطه با استفاده از ۱۲۴ دستگاه خودروی عملیاتی سنگین ۱۶۳ دستگاه خودروی سبک و ۳۲ دستگاه موتورسیکلت مستقر می‌شوند و ۴۹ گروه پیاده دو نفره با خاموش کننده در خیابان‌هایی که امکان تردد خودرو و موتور وجود ندارد و در میادین و چهارراه‌ها که ازدحام جمعیت وجود دارد به صورت پیاده گشت‌زنی می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار آتش‌نشان از ساعت ۱۷ عصر تا زمانی که شهر به حالت عادی باز گردد در خیابان‌ها حضور خواهند داشت و وضعیت ایمنی شهر را رصد خواهند کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: از ظرفیت خودروهای نواحی شهرداری تهران نیز استفاده می‌شود و همچنین از ظرفیت شرکت شهربان و حریم‌بان نیز استفاده می‌شود و این افراد نیز به دستگاه‌های خاموش کننده مجهز شده‌اند تا در شرایط اضطرار از آن استفاده کنند. تمام تلاش آتش‌نشانی شهرداری تهران این است که در آستان سال نو اتفاق تلخی برای شهروندان رخ ندهد امیدواریم مانند سال‌های گذشته همکاری خوبی از سوی شهروندان شاهد باشیم.

۱۰:۵۳/ اعلام آخرین آمار مصدومان و جانباختگان مرتبط با حوادث شب آخرین چهارشنبه سال

سید جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در کشور گفت: از  ۱ تا  ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ (تا ساعت ۰۹:۳۰) در مجموع ۳۷۲ نفر حادثه دیده‌اند. 

وی با اشاره به آمار مصدومان بستری در مراکز درمانی گفت: ۵۷ نفر در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد ۶ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر مراقبت‌های پزشکی بوده و ۲۷۵ ترخیص شده‌اند. 

به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور ۲۳ نفر نیز در محل درمان شده‌اند. 

میعادفر با اشاره به آمار جانباختگان حوادث مربوط به آخرین چهارشنبه سال گفت: ۱۵ نفر تا این لحظه جان خود را از دست داده‌اند. ۷ نفر در تبریز، ۴ نفر در تهران، ۲ نفر در همدان، یک نفر در ارومیه و یک نفر در قزوین جان خود را از دست داده‌اند. 

وی درباره قطع عضو و آسیب به چشم گفت: تا این لحظه ۵۴ قطع عضو و ۹۰ آسیب به چشم و ۱۳۴ مورد سوختگی گزارش شده است. 

معیادفر تصریح کرد: در حوادث مرتبط با آخرین چهارشنبه سال یک آمبولانس آسیب دیده است. 

وی با اشاره به آمار مصدومان در استان‌های مختلف گفت: تهران با ۹۱ مصدوم، آذربایجان شرقی با ۴۲ مصدوم و آذربایجان غربی با ۲۱ مصدوم در صدر بیشرین آمار مصدوم بوده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۶۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان