//
کدخبر: ۳۸۵۹۷ //

دستگیری عاملان حمله خونین به هنرمند بندرعباسی‌

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس گفت: تعرض به غلامرضا صنعتگر هنرمند بندرعباسی آن‌گونه که در فضای مجازی منتشرشده، نبوده و این اتفاق اصلاً درب منزل وی نیفتاده است.

به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ اسماعیل مشایخ صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز 655 ایرباس جمهوری اسلامی ایران که منجر به شهادت جمعی از هم‌وطنانمان شد، ابراز کرد: نیروی انتظامی شهرستان بندرعباس با به‌کارگیری تمام توان خود به کمک اعضای شورای تأمین استان، مقامات قضایی و همکاری شهروندان توانسته در بندرعباس و حاشیه این شهر امنیت نسبی را برقرار کند.

 

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بندرعباس یک شهر مهاجرپذیر است، دارای شرایط خاص اقتصادی بوده و محل عبور به جزایر قشم و کیش است، هم چنین حجم ورودی مسافر زیادی را نیز دارا است و نیاز به فعالیت بیشتر برای حصول امنیت را دارد.

 

سرهنگ مشایخ بیان کرد: در سه‌ماهه اول امسال در جرائم خشن سرقت مسلحانه صفر بوده است، آدم‌ربایی، قتل، شرارت و تجاوز به عنف نسبت به سه ماه اول سال گذشته 60 درصد کاهش داشته‌ایم که نشان از توان همکاران ما در نیروی انتظامی در هوای گرم بندرعباس است.

 

وی افزود: همچنین در بحث کشفیات 7 درصد و دستگیری‌ها 6 درصد نیز نسبت به سه‌ماهه اول سال قبل افزایش داشته‌ایم که درمجموع سرقت‌ها 6 درصد کاهش و درمجموع دستگیری‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 77 درصد افزایش داشته‌ایم.

 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس تصریح کرد: اگر کاهش سرقت‌ها را در مدت اخیر شاهد هستیم به علت افزایش دستگیری مجرمین است که در بحث جمع‌آوری افراد معتاد و ولگرد بالغ‌بر 3 درصد افزایش را در این مدت داشته‌ایم که دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر و افراد تحت تعقیب نیز 7 درصد افزایش داشته‌ایم.

 

وی اضافه کرد: همچنین در دستگیری موتورسیکلت‌سوارانی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده‌اند 5 درصد و خودروهایی که ایجاد مزاحمت و شرارت داشته‌اند و یا شیشه دودی بوده‌اند، 22 درصد افزایش دستگیری‌ها را داشته‌ایم.

 

سرهنگ مشایخ خاطرنشان کرد: در مدت سه‌ماهه اول سال جاری 11 درصد افزایش مراجعین به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی در شهرستان بندرعباس را داشته‌ایم که در این مدت تشکیل پرونده‌ها 15 درصد با کاهش مواجه بوده است که علت کاهش پرونده‌ها به دلیل برگ زرین ناجا، مرکز پلیس 110 در مرکز استان‌ها است که افراد مراجعه‌کننده را ارشاد قضایی می‌کند.

 

وی تأکید کرد: از مجموع 62 هزار تماس با مرکز پلیس 110 تعداد 38 هزار و 104 فقره توسط پلیس راهنمایی و ارشاد شده‌اند که نیاز به تشکیل پرونده‌ها را کاهش داده و کار قوه قضاییه و شهروندان را آسان‌تر کرده است.

 

این مقام انتظامی افزود: دستگیری باند 3 نفره تجاوز به عنف در ماه‌های گذشته را داشته‌ایم که به 4 فقره تجاوز به عنف اعتراف کرده‌اند و شیوه آن‌ها کمین کردن سر کوچه‌ها بوده که با خودرو و اعلام قیمت پایین‌تر و شگردهای خاص اقدام به ربودن بانوان می‌کردند و در حاشیه شهر به آن‌ها تجاوز می‌کردند.

 

وی تصریح کرد: چند نفر افراد تحت تعقیب که سال‌های سال به دلیل قتل و سرقت و شرارت فراری بوده‌اند و بیشترین فعالیت آن‌ها در شهرستان‌های بندرعباس و میناب صورت می‌گرفت، با اقدامات خوب و مؤثر نیروی انتظامی دستگیر شدند.

 

وی ادامه داد: باند افراد مزاحمی که در پارک‌های بندرعباس اقدام به مزاحمت، شرارت و چاقوکشی می‌کردند و 4 نفر بودند را نیز در ماه‌های اخیر دستگیر کرده‌ایم.

 

سرهنگ مشایخ عنوان کرد: دستگیری باند سارقین وسایل داخل خودرو که به تعداد زیادی سرقت وسایل داخل خودرو اعتراف کرده‌اند را نیز در مدت اخیر داشته‌ایم و امروز شاهد کاهش جرائم و احساس امنیت در شهرستان بندرعباس هستیم و شهروندان تا پاس از بامداد در پارک‌ها می‌نشینند و منازل خود را ترک می‌کنند که این امنیت را در هیچ جا و حتی کشورهای پیشرفته جهان نمی‌بینیم.

 

وی بیان کرد: تعرض به غلامرضا صنعتگر هنرمند بندرعباسی آن‌گونه که در فضای مجازی منتشرشده است نبوده و این اتفاق اصلاً درب منزل وی اتفاق نیفتاده است.

 

سرهنگ مشایخ در شرح این ماجرا اضافه کرد: این تعرض اختلاف شخصی بوده است و ربطی به مسئله اجرای این هنرمند در جشن تبلیغاتی ریاست جمهوری نبوده و این هنرمند نیز اعلام کرده است که این موضوع ارتباطی با این موضوعات نداشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: ضاربان این هنرمند نیز دستگیر شده‌اند و خود وی نیز اعلام کرده است خودش این اظهارات که در فضای مجازی منتشرشده است را مطرح نکرده است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس تصریح کرد: نتیجه رسیدگی‌های انجام‌شده ما در این خصوص مسئله‌ای شخصی و درگیری شخصی برای این هنرمند بوده است و پرونده از لحاظ انتظامی تکمیل و به مقامات قضایی ارسال‌شده است.

 

وی ادامه داد: افراد تکفیری تروریستی تابه‌حال به بندرعباس هیچ ورودی نکرده‌اند و این موضوع کاملاً رصد اطلاعاتی می‌شود و امنیت کامل در این شهرستان برقرار است و اگر موردی هم باشد با رصد اطلاعاتی پیش از هر اقدامی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 

سرهنگ مشایخ گفت: همچنین کلانتری 12 پیامبر اعظم را در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس راه‌اندازی کرده‌ایم که آن کلانتری نیز در مدیریت کیفی سازی کلانتری‌های کشور مدال اخذ کرده است و امنیت را در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس برقرار کرده است.

 

وی اظهار کرد: در روزهای تعطیل نیز نیروی انتظامی در تفرجگاه‌ها پوشش کامل امنیتی را انجام می‌دهد و ازآنجایی‌که در این فصل از سال نیز عده‌ای از شهروندان قصد سفر دارند پلیس با افزایش گشتی‌ها و طرح‌هایی در جهت ارتقاء اجتماعی در دستور کار دارد، امنیت بیشتر را برای شهروندان به ارمغان آورده است.

 

این مقام انتظامی عنوان کرد: در بحث پاک‌سازی شهر و حاشیه بندرعباس 753 عملیات پاک‌سازی را در سه ماه نخست امسال با توان بیشتر انجام داده‌ایم و افرادی که اقدام و یا قصد هنجارشکنی داشته باشند، بلافاصله شناسایی و دستگیر می‌شوند و به مقامات قضایی تحویل می‌شوند.

 

وی در پایان گفت: تدبیر ناجا ارتباط نزدیک مردم و پلیس است و با تشکیل پلیس 110 شهروندان بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانند پلیس را در کنار خود احساس کنند و 110 اقدامات فوریتی و غیر فوریتی شهروندان را انجام می‌دهد.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان