//
کدخبر: ۳۸۵۶۲۰ //

شمار قربانیان زلزله در ترکیه از ۳۳۰۰ نفر فراتر رفت

سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان زلزله این کشور از ۳۳۰۰ نفر فراتر رفته است.

شمار قربانیان زلزله در ترکیه از ۳۳۰۰ نفر فراتر رفت
به گزارش فرتاک نیوز،

براساس جدیدترین آمار به روزرسانی شده از زمین‌لرزه مرگبار ۷.۸ ریشتری ترکیه، تلفات این زلزله در کشور ترکیه به ۳۳۸۱ نفر رسیده است.

سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد)، امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد که شمار جانباختگان زلزله این کشور به ۳۳۸۱ نفر افزایش یافته است.

براساس اعلام این سازمان، شمار مجروحان به ۲۰۴۱۶ نفر رسیده است. منابع ترکیه‌ای همچنین به نقل از این سازمان گزارش دادند که در پی زمین‌لرزه روز گذشته ۵۷۷۵ سازه به طور کامل در ترکیه تخریب شده‌ است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه دیروز (دوشنبه)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

ترکیه یکی از فعال‌ترین مناطق زلزله‌خیز در جهان است. آخرین زمین لرزه ۷.۸ ریشتری این کشور در سال ۱۹۳۹ به وقوع پیوست که در آن ۳۳ هزار نفر در استان «ارزنجان» واقع در شرق ترکیه جان خود را از دست دادند.

از طرف دیگر، منطقه دوزجه ترکیه در سال ۱۹۹۹ دچار زلزله ۷.۴ ریشتری شد که در آن بیش از ۱۷ هزار نفر کشته شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۶۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان