//
کدخبر: ۳۸۳۴ //

پیام تلگرامی تندگویان به لاریجانی درباره تصمیم بنیاد شهید

نایب رئیس کمیسیون معماری شورای شهر تهران در پیامی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، از تصمیم بنیاد شهید مبنی بر «شهید خدمت شمردن شهدای آتش‌نشانی و بویژه شهدای پلاسکو» انتقاد کرد و خواستار تغییر قانون مربوطه شد.

پیام تلگرامی تندگویان به لاریجانی درباره تصمیم بنیاد شهید

به گزارش فرتاک نیوز، محمدمهدی تندگویان، نایب رئیس کمیسیون معماری شورای شهر تهران و فرزند شهید محمدجواد تنگویان، از راه‌اندازی کمپین «آتش‌نشانان، شهیدِ ایثارگر هستند» خبر داد و در کانال تلگرامی خود خطاب به رئیس مجلس نوشت:

«جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ایران

باصلوات بر محمد و آل محمد و درود و صلوات فراوان به روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، جمعی از فرزندان شهدای دفاع مقدس ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر کبیر انقلاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله) و عموم مردم ایران به علت حادثه جانسوز و تاسف‌بار ساختمان پلاسکو در ۳۰ دی‌ماه بدین‌وسیله به استحضار می‌رساند که ما بعنوان یادگاران ایثار و مقاومت در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس مراتب اعتراض خود را نسبت به تصمیم بنیاد شهید مبنی بر شهید خدمت شمردن شهدای آتش‌نشانی و بالاخص شهدای حادثه پلاسکو بجای ثبت به عنوان شهید ایثارگر، به استحضار جنابعالی و تمامی نمایندگان دلسوز مردم در مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران می‌رسانیم.

همانطور که مستحضر هستید به استناد تبصره «۱» ماده «۴» اصلاحی قانون اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران مصوب ۱۳۸۷ و تبصره بند «الف» ماده «۱» قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۹۱ ، آیین‌نامه تعیین و احراز مصادیق عملی شهید، در حکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری (مفقودالاثر، جانباز، آزاده و اسیر) را به شرح زیر تصویب کرده است:

ماده ۱ ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح به کار می‌روند:

۱ـ شهید: کسی که جان خود را در راه تکوین، شکوفایی، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان جمهوری اسلامی ایران و استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار نثار کرده یا می‌کند.

۲. در حکم شهید: کسی که از نظر مأموریت، وظایف و اهداف تعیین شده همانند شهید است، ولی از لحاظ شرایط وقوع یا محل شهادت متفاوت می‌باشد.

حال سؤال اینجاست! چه تفاوتی مابین شهدای دوران انقلاب اسلامی و پس از آن هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در مأموریت‌های گوناگون ملی و همچنین قهرمانان و شهدای مدافع حرم و شهدای آتش‌نشانی که از جان خود برای حفظ و حراست از مال و جان و انفاس مسلمین و مردم عزیز کشورمان از دست داده‌اند، وجود دارد؟ چرا این شهدا که مظلومانه و گاهی با کمترین امکانات بی‌درنگ به دل آتش و دود زده و برای نجات حتی یک نفر چشم بر عافیت خود می‌بندند باید در جرگه شهدای خدمت شمرده شوند؟

ما به عنوان امضاکنندگان این نامه که از جمعی از خانواده‌های ایثارگران و ملت شریف ایران، اعضا خانواده رسانه، هنر و نیروهای انقلابی و انتظامی کشور از شما درخواست داریم در اسرع وقت این موضوع را رسیدگی کرده و با امضا اکثریت نمایندگان محترم، تغییر قانونی و دیدگاه ملی را رقم بزنید.

ضمن عرض تشکر و قدرانی از خداوند متعال برای شما آرزوی توفیقات روزافزون را خواستاریم.

امضا: فرزندان شهدا»

محمدمهدی تندگویان همچنین در گفت‌وگو با ایسنا، با دعوت از مردم برای پیوستن به کمپین جمع‌آوری امضای «آتش‌نشانان شهید ایثارگر هستند»، گفت: شهدای آتش‌نشان که در حادثه تاسف‌بار پلاسکو جان خود را فدای مردم کردند جزو شهدای ایثارگر به حساب نیامده و تنها به عنوان شهید خدمت به شما می‌آیند.

وی با بیان اینکه بر همین اساس کمپین جمع‌آوری امضا برای درخواست همگانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای رسیدگی وضعیت ایثارگری شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسکو راه‌اندازی شده‌است، گفت: مردم می‌توانند با امضاء نامه درخواست از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در این مهم شرکت کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس @Martyrsfirefighters مراجعه کرده و این نامه را امضا کنند تا دست‌اندرکاران به فکر شهید ایثارگر خواندن آتش‌نشانان پلاسکو بیفتند.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۴ //
ارسال نظر
 
  • سلی

    چطوری میشه تو این لینک که نیاز به امضا افراد برای اخذ این تصمیم باید درج کرد لطفا سریع تر اطلاع رسانی کنید خواهشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان