//
کدخبر: ۳۷۵۳۴۴ //

بازداشت مرد زنجانی که در یک قدمی گنج بود / در حال کندن زمین دستگیر شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از دستگیری حفار غیرمجاز در خدابنده خبر داد.

بازداشت مرد زنجانی که در یک قدمی گنج بود / در حال کندن زمین دستگیر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حسینعلی فضلی فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: در بررسی گزارش واصله مردمی مبنی بر انجام  حفاری غیر مجاز  در حریم تپه تاریخی شهرستان خدابنده، سریعاً عوامل این یگان به محل اعزام و موفق به دستگیری یک نفر حفار  متجاوز  به حریم تاریخی شدند.

​​فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تصریح کرد: در راستای صیانت از مواریث فرهنگی ملموس و غیرمنقول به عنوان ردی از تاریخ و فرهنگ گذشتگان با هر گونه تخلف که موجب تزلزل و از بین رفتن این نشانه‌های ارزشمند تاریخی شود، برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: قشر‌های مختلف مردم می‌توانند با گزارش هرگونه اقدام منفی شامل تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به مسئولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان نسبت به حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی منطقه سهیم باشند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تصریح کرد: مردم استان با هدف حفاظت و نگهداری از مواریث فرهنگی و تاریخی می‌توانند به نیروی انتظامی و میراث فرهنگی کمک کرده و با اطلاع‌رسانی به موقع از این آسیب‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کنند.

فضلی گفت : هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۳۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان