//
کدخبر: ۳۷۳۲۲۵ //

رودخانه دز کف کرد / پدیده عجیب و شوک آور در دزفول

رودخانه دز در شهرستان دزفول در یک پدیده بسیار عجیب سفید پوش شد و کف سفیدی بستر این رودخانه را فرا گرفت.

رودخانه دز کف کرد / پدیده عجیب و شوک آور در دزفول
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول  با اشاره به این رخداد اظهار کرد: اتفاقی که در رودخانه دز رخ داده علت  شیمیایی  ندارد اما با این وجود پارامترهای شیمیایی در حال بررسی است و  نمونه گیری  از  آب رودخانه  نیز به آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ارسال شده است.​

مسعود نوری پور با بیان اینکه این اتفاق به دلیل آبشویی و پرآبی حاصل از اولین بارندگی رخ داده است، افزود: کف ایجاد شده ناپایدار است و تا این لحظه بخش زیادی از میزان کفی که تا شب گذشته وجود داشت از بین رفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول عنوان کرد: این کف سفیدرنگ نیز حاصل از فشار آب خروجی از دریاچه سد تنظیمی به رودخانه دز است که به علت فشار زیاد موجب درآمیختگی شده است.

1رودحانه دز سفیدپوش شد

نوری پور گفت: به دلیل اینکه این  کف  به دلیل گل و لای و شویندگی گیاهان رخ داده و لایه‌های گرد و خاک را برداشته امکان تکرار این اتفاق کم است اما در صورت بروز مجدد نیز جای نگرانی نیست و یک پدیده طبیعی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر از عصر روز گذشته کف سفید رنگی سطح وسیعی از رودخانه دز را فراگرفته بود. شدت این ماده کف مانند در محدوده رودخانه دز حوالی منطقه زیباشهر و بوستان ساحلی علی کله بیشتر بود.

این این اتفاق موجب نگرانی و تعجب شهروندان شده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان