//
کدخبر: ۳۷۳۰۹۳ //

مراقب آگهی‌های جعلی برنده شدن در قرعه کشی خودرو باشید

رئیس پلیس فتا غرب تهران گفت: هموطنان و کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداری تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی های مختلف به خصوص ” قرعه کشی جعلی خودرو ” باشند.

مراقب آگهی‌های جعلی برنده شدن در قرعه کشی خودرو باشید
به گزارش فرتاک نیوز،

بنا بر اعلام سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا عنوان کرد: در پی افزایش مراجعه تعدادی از شهروندان طی هفته اخیر که با در دست داشتن مرجوعه قضایی خواهان رسیدگی به کلاهبرداری تلفنی انجام شده از آنها شدند، از این رو رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی از شناسایی متهمان این پرونده خبر داد و گفت: بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌مهندسی تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید که کلاهبرداران به صورت تلفنی از طریق پنل های مخابراتی اقدام به تماس با افراد مختلف، تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی خودرو می کردند که افراد قربانی به آنها اعتماد کرده و اقدام به واریز وجه می نمودند .

وی افزود : قرعه کشی خودرو های ایران خودرو و سایپا و دیگر خودرو سازی ها از طریق سایت های اصلی تولید کنندگان و سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام می شود و اگر فردی برنده قرعه کشی شده باشد در آن سایت می تواند استعلام کند و برای پرداخت وجه، توسط همان سایت به درگاه بانکی هدایت می شود؛از این رو از واریز وجه به حساب های شخصی و نامعتمر خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران با اشاره به اینکه آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه  به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۰۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان