//
کدخبر: ۳۶۹۷۸۵ //

جزییات ویرانی زلزله شدید در خوی

رییس جمعیت هلال احمر خوی گفت: خسارت وارد شده به منازل مسکونی این شهرستان بر اثر زلزله بامداد امروز از سوی تیم‌های ارزیاب این جمعیت از ۱۰ تا ۵۰ درصد برآورد شده است.

جزییات ویرانی زلزله شدید در خوی
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت رستمی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ منزل مسکونی بر اثر زلزله ۵.۴ ریشتری بامداد امروز دچار خسارت شدند، افزود: بیشتر خسارت منازل مسکونی در این زمین لرزه ، ترک دیوار بوده است.

وی اضافه کرد: ۱۲ تیم ارزیابی برای بررسی کامل وضعیت منطقه زلزله در شهر‌ها و روستا‌های مختلف این شهرستان حضور یافته و بررسی‌های خود را برای برآورد دقیق میزان خسارت و آۀسیب دیدگی منازل مسکونی و دیگر اماکن آغاز کرده‌اند.

رییس فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی خوی هم گفت: تاکنون ۲۷۶ نفر به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه داشته‌اند که مصدومی با مشکل حاد در بین آن‌ها نبوده است.

مجتبی قمری اصل افزود: از این تعداد، ۶۸ نفر به خاطر شکستگی اعضای بدن بستری شدند، ولی مراجعه یا بستری بیمار بدحال با شرایط وخیم گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: شکستگی‌ها بیشتر در ناحیه دست، پا و ترومای سر بوده که اغلب آسیب دیدگان در حال خروج از منازل پس از وقوع زلزله دچار مصدومیت شده‌اند.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز؛ چهارشنبه  ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

زمین لرزه خوی ۲۸۰ مصدوم برجای گذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه ۵.۴ ریشتری خوی ۲۸۰ مصدوم برجای گذاشت.

امیرعباس جعفری با اشاره به زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۱۳ مهرماه در خوی و بیش از ۲۴ پس لرزه افزود: این زمین لرزه در ساعت ۳:۵۱:۲۸ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد که تیم های ارزیاب و امدادی بلافاصله در محل حضور یافتند و کلیه دستگاههای خدمات رسان در حال اماده باش در آمدند.

وی با بیان اینکه در اثر این زمین لرزه ترکهایی در برخی واحدهای مسکونی روستایی گزارش شده است، افزود: خوشبختانه از این زمین لرزه تلفات جانی گزارش نشده است.

جعفری گفت: در پی زمین لرزه خوی ۲۸۰ نفر مصدوم شدند که ۲۱۰ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۷۰ نفر بستری شدند که خوشبختانه وضع عمومی انها خوب است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: میزان خسارات مالی این زمین لرزه در دست بررسی است.

۲۰ پس لرزه در شهرستان خوی ثبت شد

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران از ساعت چهار بامداد چهارشنبه تاکنون ۲۰ پس لرزه در شهرستان خوی ثبت کرده است.

پس از زمین لرزه ۵/۴ ریشتری ساعت سه و ۵۱ دقیقه بامداد امروز در شهرستان خوی، تاکنون ۲۰ پس لرزه با شدت کمتر این منطقه را لرزانده است.

براساس این گزارش، شدت ابن پس لرزه‌ها تاکنون بین ۲/۵ تا ۳/۱ ریشتر بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۷۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان