//
کدخبر: ۳۶۲۴۲۰ //

ماجرای گروگانگیری مسلحانه در آجودانیه تهران چه بود؟ دلیل عجیب

زن و شوهر تحصیلکرده که در خانه‌ای واقع در آجودانیه تهران دست به گروگانگیری مسلحانه زده بودند پس از 3 ساعت عملیات ویژه پلیس در حالی دستگیر شدند که در بازجویی‌ها اعتراف کردند هدفشان انتقام از ثروتمندانی بوده که از راه‌های غیرقانونی یک شبه پولدار شده‌اند.

ماجرای گروگانگیری مسلحانه در آجودانیه تهران چه بود؟ دلیل عجیب
به گزارش فرتاک نیوز،

 زن و شوهر تحصیلکرده که در خانه‌ای واقع در آجودانیه تهران دست به گروگانگیری مسلحانه زده بودند پس از ۳ ساعت عملیات ویژه پلیس در حالی دستگیر شدند که در بازجویی‌ها اعتراف کردند هدفشان انتقام از ثروتمندانی بوده که از راه‌های غیرقانونی یک شبه پولدار شده‌اند.

 ساعت ۵ بعد از ظهر سه‌شنبه ۱۱ مرداد، مرد جوانی هراسان با مأموران کلانتری ۱۶۴ قائم تماس گرفت و از گروگانگیری اعضای یک خانواده سه نفره در ساختمان شماره یک در خیابان آجودانیه خبر داد. به‌دنبال این گزارش مأموران کلانتری، یگان ویژه و کارآگاهان اداره آگاهی راهی محل شدند.

نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد زن و مردی جوان سوار بر یک خودروی پژو ۲۰۶ وارد پارکینگ ساختمان شده و با تهدید اسلحه چند نفر از ساکنان ساختمان را به گروگان گرفته‌اند. پس از حضور مأموران در اطراف ساختمان، زن جوان با مشاهده مأموران پلیس سوار بر خودروی پژو از محل متواری شد اما بلافاصله مأموران کلانتری موفق به دستگیری او شدند اما همچنان مرد گروگانگیر در خانه مورد نظر یک زوج جوان و دخترشان را گروگان گرفته بود. با توجه به اهمیت موضوع و احتمال به خطر افتادن جان ساکنان ساختمان، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی استان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه یک تهران نیز راهی محل شدند. بدین ترتیب سردار رحیمی با گروگانگیر وارد مذاکره شد و درنهایت پس از ۹۰ دقیقه گفت‌و‌گو و صحبت در حالی که متهم اقدام به تیراندازی به سوی مأموران کرده بود به ناچار مأموران یگان ویژه نیز اقدام به تیراندازی کردند که با اصابت گلوله به پای متهم وی سرانجام دستگیر شد.

این زوج پس از دستگیری در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرده و به دستور بازپرس عظیم سهرابی از شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار داده شدند. همچنین به دستور بازپرس جنایی قرار شد متهمان برای بررسی صحت روانی به پزشکی قانونی منتقل شوند.

سردار حسین رحیمی در تشریح این خبر بیان داشت: متهمان به محض ورود به خانه در ابتدا با یکی از همسایه‌ها که در راهرو بوده درگیر شده و در ادامه به طبقات بالایی ساختمان رفته و با شکستن در واحد مسکونی در این طبقه وارد منزل یکی از ساکنین شدند و زن، مرد و دختر خانواده را به گروگان گرفتند.

 به محض اطلاع از حادثه گروگانگیری تمهیدات لازم اندیشیده شد و با به کارگیری تیم‌های نوپو، پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری و گروه رهایی گروگان درنهایت عملیات ویژه و برق‌آسای گروه نوپو انجام و در چند دقیقه گروگانگیرها را خلع سلاح و دستگیر کردیم و گروگان‌ها را نجات دادیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۴۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان