//
کدخبر: ۳۶۱۱۲۹ //
معاون عمرانی استاندار هشدار داد

توجه به احتمالات هشدارهای هواشناسی در خوزستان / فرمانداران ستاد بحران تشکیل دهند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: باتوجه به هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید و باران و اتفاقات پیش آمده در استان‌های دیگر، دستگاه‌های اجرایی تمام احتمالات را درنظر گرفته و فرمانداران ستاد بحران شهرستان را تشکیل و اقدامات لازم را انجام دهند.

توجه به احتمالات هشدارهای هواشناسی در خوزستان / فرمانداران ستاد بحران تشکیل دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد خانچی در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت و اتفاقات استان‌های دیگر در بحث بارندگی‌های شدید از دستگاه‌های اجرایی خوزستان نیز انتظار می‌رود حساسیت موضوع را به رده‌های پایین‌تر انتقال دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، وی افزود: بهانه و توجیهی از هیچ دستگاهی قابل قبول نیست و اگر به دلیل کوتاهی اتفاق ناگواری بیفتد به عنوان ترک فعل با آن‌ها برخورد می‌شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها تدابیر لازم را اندیشیده و تا قبل از وقوع هر اتفاقی امکانات را فراهم کنند، گفت: با توجه به اطلاعات هواشناسی این رویداد ناشناس بوده ولی پیش‌بینی‌ها باید به گونه‌ای باشد که تمام احتمالات درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: فرمانداران ملزم به تشکیل ستاد بحران بوده و دستگاه‌ها نیز لیست کشیک را ارائه داده و مدیران تا پایان آماده‌باش در صحنه حضور داشته باشند.

خانچی بر جابه‌جایی عشایر و ساکنانی که در مسیل‌های خطرناک ساکن هستند تاکید و بیان کرد: مردم از سفر به مناطق که احتمال خطر دارند مانند دزپارت، باغملک و اندیکا تا پایان هشدار خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها ماشین‌آلات را پای کار بیاورند و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این خصوص داشته باشند، افزود: اورژانس و بیمارستان‌ها با توجه به دو پدیده بارش باران و وزش باد شدید تهمیدات لازم را انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در پایان درخصوص آتش‌سوزی هورالعظیم در بخش عراقی گفت: تمام تدابیر لازم برای جلوگیری از ورود آتش به قسمت ایرانی هورالعظیم در حال انجام است و از طریق وزارت خارجه در حال ریزنی هستیم تا صورت لزوم به خاموش کردن آتش در بخش عراقی کمک کرده و مانع ورود آن به ایران شویم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان