//
کدخبر: ۳۵۶۷۹۹ //

جداله ۵ساعته بین مرگ و زندگی/ سقوط جوان ۲۴ ساله به پرتگاه‌های پرآب درکش

نجاتگران جمعیت هلال احمر خراسان شمالی جان یک مصدوم 24 ساله را که در دره کنگره زو در شهرستان مانه و سملقان سقوط کرده بود بعد از 5 ساعت تلاش بی وقفه نجات دادند.

جداله 5ساعته بین مرگ و زندگی/ سقوط جوان 24 ساله به پرتگاه‌های پرآب درکش
به گزارش فرتاک نیوز،

ابوالفضل محبان مدیر عامل هلال احمر خراسان شمالی از جمعه پرحادثه در استان خبر داد و اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 3 حادثه کوهستان در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان و یک حادثه تصادف در محور بجنورد به شیروان مواجه شدیم که با اعزام 8 تیم از نجاتگران جمعیت هلال استان این حوادث پوشش داده شد.

محبان گفت: طی برقراری تماس تلفنی مردمی که با مرکز eoc استان مبنی بر سقوط یک جوان 24 ساله در کنگره زو روستای درکش شهرستان مانه سملقان بود، بلافاصله تیم های واکنش سریع استان و هلال احمر مانه و سملقان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به صعب العبور بودن مسیر بالای دره و ترومای شدید پای مصدوم، نجاتگران مجبور به عبور مصدوم از دره آبی درکش شده و با بستن 4 کارگاه تخصصی نجات و 5 ساعت تلاش بی وفقه مصدوم را به پایین دره رسانده و توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال دادند.

وی ادامه داد : بلافاصله پس از اتمام این حادثه ،حادثه کوهستان دیگری در ارتفاعات دهگاه را اعلام شد که بالافاصله تیم امدادونجات به محل حادثه اعزام و نسبت به نجات فرد گرفتار در کوه اقدام کردند و تحویل عوامل اورژانس شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: در حین عملیات روستای دهگاه نیز زن بارداری در دره استخر دهگاه گرفتار شده بود که توسط بسکت حمل و به خانواده ایشان تحویل شد.

به گفته وی، عملیات حادثه واژگونی پژو 405 با 3 نفر مصدوم از جمله حوادث امروز بود که یک نفر از آنان توسط تیم امداد و نجات پایگاه سیساب رهاسازی و به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد انتقال یافت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۷۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان