//
کدخبر: ۳۵۴۰۸۰ //
استاندار خوزستان:

جست‌وجوی پیکرهای از زیر آوار متروپل به مرحله آخر رسید

استاندار خوزستان گفت: جست‌وجوی پیکرها از زیر آوار متروپل به انتها رسیده و بر اساس آخرین آمار از 37 نفر فوتی این حادثه برای 33 نفر از آنها جواز دفن صادر شده است.

جست‌وجوی پیکرهای از زیر آوار متروپل به مرحله آخر رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق خلیلیان ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فاز اول کار در حادثه متروپل، علمیان امداد و نجات به مصدومان این حادثه بود که در 3 - 4 روز اول آن را انجام دادیم و 37 مصدوم داشتیم که بیشتر آنها از بیمارستان مرخص شدند.

وی افزود: فاز دوم کار در حادثه متروپل نیز آواربرداری همراه با جست‌وجوی پیکرها و احیاناً افرادی که ممکن بود زنده از زیر آوار بیرون بیایند که در حال حاضر در انتهای این مرحله قرار داریم و بر اساس آخرین آمار از 37 نفر فوتی این حادثه برای 33 نفر از آنها جواز دفن صادر شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مابقی اجزای بدن هستند که پزشکی قانونی باید آنها را از نظر ژنتیکی مورد بررسی قرار دهد تا بتوانیم اظهار نظر قطعی در این زمینه داشته باشیم.

وی خبر داد: بعد از اتمام عملیات آواربرداری از متروپل موضوع باقیمانده سازه مطرح می‌شود که از نظر فنی یک تیم کارشناسی متشکل از نظام مهندسی، شهرداری و راه و شهرسازی این سازه باید بررسی و نظر بر ناپایدار بودن آن بعدها برای پایدارسازی و یا تخریب طبقاتی برای جلوگیری از آسیب به ساختمان‌های اطراف تصمیم‌گیری می‌شود.

خلیلیان یادآور شد: تلاش می‌شود تا پایان امروز مرحله آواربرداری را به اتمام برسانیم ولی در خصوص نحوه رفتار با باقیمانده سازه ساختمان و چگونگی مدیریت آن باید کارشناسان ذیربط اظهار نظر کنند.

وی عنوان کرد: اکنون با پیامدهای اجتماعی موضوع مواجه هستیم، کسانی که 20 تا 30 درصد این ساختمان را خریداری کرده و متضرر شدند؛ منازل مسکونی و فروشگاه‌های اطراف که به دلیل تخریب و ناپایداری سازه دیگر ایمن نیستند، باید مدیریت شوند.

خلیلیان با اشاره به اینکه افراد مختلفی که امکان سکونت در اطراف برج متروپل را ندارند باید به فرمانداری مراجعه کنند، بیان کرد: یک دفتر رسیدگی به شکایات برای کارگرانی که در پروژه‌های مختلف مالک ساختمان کار می‌کردند، پرداخت دیه فوت شدگان و پرداخت خسارت به مصدومان با هماهنگی دادستان تشکیل شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۰۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان