//
کدخبر: ۳۵۳۸۳۷ //
پلیس فتا فاش کرد

تهدید به قتل پس از بی‌آبرو کردن مرد تهرانی

عامل انتشار مطالب توهین آمیز علیه یکی از شهروندان و تهدید وی در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد.

تهدید به قتل پس از بی‌آبرو کردن مرد تهرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

 سرهنگ "داود معظمی گودرزی " اظهار داشت:  یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد فردی ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به درج مطالب توهین آمیز علیه وی کرده است  و پس از اخاذی از وی، مال باخته را تهدید به قتل کرده است.

این مقام انتظامی بیان نمود: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند مدتی است فردی در فضای مجازی علیرغم توهین به شاکی و اخاذی وی را تهدید به قتل می کند و با ایجاد یک صفحه تلگرامی با نوشتن مطالب توهین آمیز تصاویری از وی منتشر می کند و آرامش خانوادگی شاکی را بازیچه قرار داده است.

وی افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری این پلیس ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی شد و پس از تحقیقات تکمیلی اطلاعات کامل هویت وی به دست آمد.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه امنیت روانی مردم از خطوط قرمز پلیس است بیان داشت: در آخرین اقدامات این پرونده پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد : متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد اما پس از روبه رو شدن با شاکی بزه انتسابی را پذیرفت و علت این کار را انتقام جویی اعلام کرد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: این پلیس بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۸۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان