//
کدخبر: ۳۴۹۰۲۷ //
تلاش نجاتگران هلال احمر البرز انجام شد؛

نجات فرد گرفتارشده در دره جاده چالوس بعد از ۴۸ ساعت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز از نجات مرد چهل ساله‌ای با تلاش تیم امداد کوهستان این استان خبر داد که دو روز در دره‌ای در کنار تونل پنج جاده کرج چالوس گرفتار شده بود.

نجات فرد گرفتارشده در دره جاده چالوس بعد از 48 ساعت
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدباقر خلفی با تشریح این خبر گفت: ساعت ۱:۴۰ بامداد چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 بنا بر اعلام مرکز کنترل عملیات (EOS) هلال‌احمر استان البرز مبنی بر درخواست کمکی فردی ناشناس در منتهی علیه دره‌ای کنار تونل پنج جاده کرج چالوس، بلافاصله تیم امداد کوهستان استان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه امدادگران بعد از رسیدن به محل، با فرد اطلاع دهنده که از نیروهای ارتش بود همراه شدند افزود: تیم عملیاتی با توجه به رصد منطقه و شرایط جوی برای دسترسی به مصدوم، عملیات فنی را در ساعت ۲:۴۵ آغاز کرده و بعد از حدود یک ساعت و نیم عملیات جست‌وجو و نجات، مشخص شد مصدوم در قعر دره‌ای 200 متری که به آبشاری با ارتفاع 100 متر منتهی می‌شود گرفتار شده است.

خلفی اظهار کرد: امدادگران بعد از فرود به دره و ایجاد کارگاه فنی و انجام عملیات بالاکشی ، فرد گرفتار را که 48 ساعت در محل حادثه گرفتار شده بود از محل خارج کردند، همچنین به دلیل برودت هوا و خیس شدن لباس فرد، نیروهای عملیاتی با انجام اقدامات امدادی مورد نیاز تلاش کردند تا از بروز هایپوترمی احتمالی فرد جلوگیری کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه عملیات ساعت ۶:۳۰ با نجات فرد گرفتار شده به پایان رسید گفت: در نهایت با همکاری تیم امداد کوهستان هلال احمر، تیم امداد جاده‌ای پایگاه کوشک بالا و با همکاری نماینده ارتش، مصدوم به همراه امدادگران از دره به مسیر پاکوب صعود کرده و بعد از حدود یک ساعت پیمایش به محل امن رسیدند و فرد گمشده که یک مرد 40 ساله بود تحویل عوامل اورژانس شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۰۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان