//
کدخبر: ۳۴۸۹۵۵ //

آسمان بیشتر استان‌های کشور بارانی خواهد بود

دومین ماه بهار بر عکس فروردین ماه، با بارش‌ آغاز شده و آن‌طور که پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا سه‌شنبه هفته آینده آسمان بیشتراستان‌های کشور بارانی خواهد بود.

آسمان بیشتر استان‌های کشور بارانی خواهد بود
به گزارش فرتاک نیوز،

بر این اساس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی طی روز جمعه به کشور خبر داده و با صدور یک هشدار نارنجی، یک هشدار سطح زرد و یک هشدار دریایی نسبت به محدودیت تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط در هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و احتیاط در چرای دام اخطار داده است.

 

«کبری رفیعی»، کارشناس سازمان هواشناسی، از تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز جمعه خبر داد و گفت: با تشدید سامانه بارشی که از دوشنبه وارد کشور شده از امروز (چهارشنبه) علاوه‌بر بارندگی در بیشتر استان‌ها، وزش باد شدید در نیمه شرقی سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.  وی ادامه داد: در ادامه بارش در نیمه شرقی کشور از امروز آسمان استان‌های اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و یزد هم بارانی خواهند شد.

 

کارشناس هواشناسی افزود: با ادامه این روند، فردا (پنجشنبه) در شمال غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات البرز در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، استان‌های کرمانشاه، همدان، خراسان‌رضوی و به‌صورت پراکنده در استان‌های مرکزی، قم، شمال اصفهان، یزد و خراسان جنوبی بارندگی ادامه خواهد داشت. سپس این سامانه در شرق کشور تضعیف می‌شود، هر چند در روز جمعه رگبار پراکنده در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور هم دور از انتظار نخواهد بود.

 

رفیعی با اعلام هشدارهای نارنجی و زرد از وقوع سیلاب خبر داد و خاطرنشان کرد: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور با افزایش بارش‌ها احتمال وقوع آبگرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، خیزش گردوخاک موقت و کاهش دید، آسیب به سازه‌های موقت، شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنعت کشاورزی وجود دارد.

 

وی با اشاره به شدت بارش‌ها در هفته آینده، گفت: با ورود این سامانه در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. شنبه هفته آینده علاوه‌بر مناطق فوق، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از جنوب غرب، مرکز و جنوب کشور تحت تأثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد. بر همین اساس با توجه به تعطیلات پیش رو توصیه می‌کنیم افراد از مسافرت‌های غیرضروری به مناطق اعلام شده خودداری کنند. همچنین با توجه به افزایش ذرات گرد و غبار از شهروندان تقاضا داریم از حرکات ورزشی و فیزیکی در فضای باز خودداری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۹۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان