//
کدخبر: ۳۴۷۵ //

موزه جواهرات ملی در پی ریزش ساختمان پلاسکو یک هفته تعطیل است

خزانه جواهرات ملی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به دلیل محدودیت ترافیکی اعمال شده اطراف منطقه آتش سوزی و فروریزی مرکز تجاری پلاسکو، هفته آینده تعطیل است.

موزه جواهرات ملی در پی ریزش ساختمان پلاسکو یک هفته تعطیل است

به گزارش فرتاک نیوز، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 صبح دیروز دچار حریق شد که پس از سه ساعت، 15 طبقه ساختمان به طور کامل تخریب شد و فروریخت.

در پی این حادثه، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت از اعمال محدودیت های ترافیکی در محدوده خیابان فردوسی و چهارراه استانبول خبر داد.

سرگرد «علی اصغر شریفی» پنجشنبه به ایرنا گفت: با توجه به حریق گسترده در ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری، مسیر خیابان جمهوری از چهارراه استانبول به سمت میدان بهارستان و خیابان فردوسی از میدان امام خمینی(ره) به سمت شمال بسته است.

خزانه جواهرات ملی نیز در ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خیابان فردوسی تهران قرار دارد؛ از این رو، بر پایه اعلام امروز این نهاد مالی، با توجه به محدودیت های ترافیکی اعمال شده در این محدوده امکان بازدید از این مجموعه در هفته آینده وجود ندارد.

روابط عمومی بانک مرکزی افزود: پس از رفع موانع و محدودیت های تردد، از نهم بهمن ماه (شنبه آینده) امکان بازدید از این گنجینه ملی فراهم می شود.

تاریخچه جواهرات ایران از زمان پادشاهان صفوی آغاز می‌شود و در 36 گنجه دسته بندی شده‌اند.

محتویات این گنجه‌ها شامل انواع زیورآلات تزیینی، تاج و نیمتاج، جقه (پیش‌کلاه)، گلدان، سرپوش‌های غذا، قلیان، آینه، تنگ‌های مینا، شمعدان، فیروزه، شمشیر، خنجر، سپر، ساعت، قلمدان، انفیه‌دان، اشیای آراسته به یاقوت و لعل، تفنگ، عصا، مدال، تخت، سنجاق و گل سینه، مروارید و... است.

الماس دریای نور، تاج پهلوی، جقه نادری،‌ تاج کیانی متعلق به فتحعلی شاه، کره جواهرنشان و تخت طاووس (تخت خورشید) از مهمترین ذخایر خزانه جواهرات ملی است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان