//
کدخبر: ۳۴۷۲۳۲ //

‍ انهدام باند مواد مخدر توسط پلیس/کشف ۳۰۰ کیلوگرم تریاک در"کرمانشاه"

فرمانده انتظامی استان از انهدام یک باند توزیع مواد مخدر توسط پلیس و کشف 300 کیلوگرم تریاک در شهر "کرمانشاه" خبر داد.

‍ انهدام باند مواد مخدر توسط پلیس/کشف 300 کیلوگرم تریاک در"کرمانشاه"
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار "علی اکبر جاویدان" اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مبنی بر فعالیت یک باند و اینکه قصد انتقال مقدار قابل توجهی تریاک از استان های شرقی به کرمانشاه در پوشش بار تره بار را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی مسیر تردد کامیون حامل مواد مخدر شده و پس از مدتی تعقیب و مراقبت نامحسوس در ابتدای شهر کرمانشاه آن را توقیف و بازرسی های لازم را به عمل آوردند.

سردار جاویدان تصریح کرد: در بازرسی های صورت گرفته 300 کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه ای در پوشش بار تره بار مخفی و جاساز شده بود، کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری و 4 عدد فشنگ از داخل خودرو، گفت: راننده کامیون نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

وی همچنین از تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این باند خبر داد و گفت: پلیس کرمانشاه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر را همواره در دستور کار داشته است.

رشد 229 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری

سردار جاویدان در بخش دیگری از سخنانش به کشف 501 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 152 کیلوگرم بوده است، 229 درصد رشد نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در سال جاری و با تلاش ماموران پلیس، 15 قاچاقچی، 246 خرده فروش و 4 حمل کننده مواد مخدر دستگیر و 224 معتاد متجاهر نیز جمع آوری شده اند.

وی گفت: آمار دستگیری قاچاقچیان در 25 روز ابتدایی امسال نسبت به سال قبل 15 درصد، خرده فروشان 3 درصد، حمل کننندگان 33 درصد و جمع آوری معتادان متجاهر نیز 15 درصد رشد داشته است.

کشف بیش از 4 تن مواد مخدر در سال گذشته

سردار جاویدان کل کشفیات مواد مخدر استان در سال گذشته را 4 تن و 85 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با سال 99 که حدود 3 تن و 6 کیلوگرم بوده است، 38 درصد افزایش داشته است.

این مقام عالیرتبه انتظامی در پایان آمار دستگیر شدگان حوزه مواد مخدر استان کرمانشاه را در سال گذشته 6 هزار و 559 نفر عنوان و تصریح کرد: این تعداد در مقایسه با سال 99 که 5 هزار و 993 نفر بوده اند 16 درصد رشد نشان می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان