//
کدخبر: ۳۴۱۷۱۴ //

خلبانان ارتش با جانفشانی از فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند

شهید صادق فلاحی خلبان جنگنده F5، امروز با فداکاری و رشادت خود جان خود را ازنثار کرد تا فاجعه بزرگی در تبریز پیش نیاید.

خلبانان ارتش با جانفشانی از فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی که از ساعات اولیه در محل حادثه حضور داشت با بیان اینکه این هواپیما از نوع آموزشی F5 حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه یکه‌دکان سقوط کرده است، اظهار داشت: علت حادثه در دست بررسی است.

وی افزود: با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده است، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.

 امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی؛ فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز نیز تصریح کرد: با توجه به اشکال فنی ایجاد شده در هواپیما، خلبانان با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

وی متذکر شد: این هواپیما نظامی امروز در مرحله آموزش دچار سانحه شده و با اشکال فنی که به وجود آمده بود، نتوانست خودش را به باند هواپیما برساند و خلبانان فداکار برای اینکه این منطقه پرجمعیت و پرتردد  است سعی می کنند هواپیما را به زمین ورزشی 5 هزار نفری هدایت کنند. با توجه به اینکه عرض ورزشگاه کم بوده از آن خارج و به دیوار مدرسه خالی از سکنه برخورد می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۷۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان