//
کدخبر: ۳۳۹۸۰۷ //

هشدار بارش های سیل آسا و کولاک و برف در ۲۲ استان / هواشناسی صادر کرد

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر و نسبت به بارش های سیل آسا، کولاک برف و خسارت به ماشین آلات کشاورزی ۲۲ استان هشدار داد.

هشدار بارش های سیل آسا و کولاک و برف در ۲۲ استان / هواشناسی صادر کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

از اواخر وقت در کردستان و نوار مرزی جنوب آذربایجان غربی با نفوذ تدریجی ناپایداری جوی بارش آغاز می‌شود.

روز جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور در مناطقی از غرب زاگرس مرکزی، شمال غرب، البرز غربی و مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده برای مناطق با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل شمالی نیز بارش آغاز می‌شود و سپس شمالشرق و برخی از مناطق شرق و نواحی مرکزی کشور نیز بارش روی می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده در نیمه جنوبی اردبیل و استان های گیلان، مازندران و گلستان و مناطقی از شمال شرق بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.

امروز خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. فردا نیز شرق خلیج فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی شده است.

از بعدازظهر امروز تا ظهر جمعه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران کرج اراک و اصفهان نیز تا آلاینده‌های جوی افزایش و کیفیت هوا کاهش می یابد.

به گزارش تسنیم، آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده است حداکثر دمای امروز پایتخت در و حداقل یک درجه خواهد بود.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: جمعه 1400/11/15

زمان پایان: یکشنبه 1400/11/17

نوع مخاطره: بارش برف ، باران، وزش باد و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

جمعه 1400/11/15: کردستان، قزوین، زنجان، ارتفاعات استانهای البرز و تهران، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و نیمه جنوبی اردبیل.

شنبه 1400/11/16: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان.

یکشنبه 1400/11/17: گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف،تاخیر و احتمال لغو پرواز ، احتمال آب گرفتگی معابر شهری و احتمال آسیب به ماشین‌آلات‌ کشاورزی.

توصیه: اجتناب از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، امتناع از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۹۸۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان