//
کدخبر: ۳۳۸۸۴۴ //

شلیک پلیس شهر را به هم ریخت/این فرد را می شناسید؟

سارقی که پاترول جی پی اس دار را با یک چاقوی کوچک سرقت کرده بود، هنگام تعقیب و گریز در حالی با شلیک پلیس مشهد دستگیر شد که شش خودروی عبوری را در هم کوبید و فردی را نیز مجروح کرد.

شلیک پلیس شهر را به هم ریخت/این فرد را می شناسید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ساعت 23 جمعه گذشته، ماموران گشت کلانتری سپاد مشهد، مشغول انجام وظیفه و گشت زنی برای حفاظت از اموال مردم بودند که ناگهان مردی سراسیمه خود را به نیروهای انتظامی رساند و در حالی که با مشاهده پلیس قوت قلبی یافته بود، به افسر گشت گفت: خودروی پاترولم را در یکی از خیابان های بولوار هاشمیه پارک کرده بودم که حدود نیم ساعت قبل وقتی به محل پارک خودرو بازگشتم با جای خالی خودرو روبه رو شدم و تازه فهمیدم که پاترولم را سرقت کرده اند اما از آن جایی که خودرو جی پی اس فعال داشت، بی درنگ محدوده حرکت خودرو را جست وجو کردم تا این که به خیابان درودی رسیدم و اطمینان یافتم که پاترول در همین نقطه است.به دنبال اظهارات مال باخته، بلافاصله نیروهای گشت مراتب را از طریق بیسیم به سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری سپاد) اطلاع دادند و سپس با راهنمایی و دستورات ویژه انتظامی وارد عمل شدند. آنان با همکاری مال باخته و در تعقیب خودروی پاترول به ابتدای خیابان درودی 4 رسیدند و ناگهان پاترول سرقتی را در حالی مشاهده کردند که دو سرنشین داشت. نیروهای گشت در تاریکی شب به راننده پاترول دستور «توقف» دادند اما او با دیدن خودروی پلیس، پدال گاز را فشرد و به صورت دنده عقب در جهت خلاف حرکت خودروها متواری شد.

راننده پاترول که خود و همدستش را در معرض دستگیری می دید، برای فرار از چنگ پلیس، هر لحظه بر سرعت خودرو می افزود به گونه ای که صحنه های وحشتناکی در خیابان رقم می خورد. راننده پاترول با ویراژهای هولناک، رعب و وحشتی را در میان رانندگان عبوری به راه انداخته بود و هر از گاهی یک خودرو ی عبوری را در هم می کوبید تا راه فرار خود را باز کند. ماموران که تلاش می کردند برای حفظ جان شهروندان در خیابان تیراندازی نکنند، وقتی اوضاع را این گونه آشفته دیدند که جان رانندگان عبوری به خطر افتاده است و یکی از رانندگان نیز پس از برخورد با پاترول به شدت مجروح شد، دیگر چاره ای نیافتند و با هماهنگی و دستور سرهنگ حسین دهقان پور (رئیس پلیس مشهد) دست به سلاح بردند.

آنان با رعایت قانون به کارگیری سلاح و استفاده از راهنمایی های فرمانده انتظامی مشهد برای «شلیک کنترل شده»، ابتدا چند تیر هوایی همراه با اخطارهای قانونی شلیک کردند و در حالی که برای آخرین اخطار، سلاح را به سمت پاترول گرفته بودند ناگهان کنترل فرمان از دست راننده خارج شد و خودروی مذکور پس از برخورد با جدول حاشیه خیابان توقف کرد. در این هنگام بلافاصله نیروهای گشت اطراف پاترول را محاصره کردند و در حالی دست بندهای آهنین بر دستان راننده و سرنشین پاترول حلقه زد  که مقدار کمی مواد مخدر از جیب راننده کشف شد و یکی از رانندگان مجروح نیز به بیمارستان انتقال یافت.

گزارش خراسان حاکی است با انتقال دو متهم به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی از آنان در دایره تجسس آغاز و مشخص شد که راننده پاترول از سارقان حرفه ای و سابقه دار است که تابستان گذشته برای آخرین بار از زندان آزاد شده بود و سرنشین پاترول نیز قبلا به اتهام سرقت آهن توسط نیروهای کلانتری سپاد  دستگیر شده است. بنابراین تحقیقات در این باره وارد مرحله جدیدی شد. سارق 45 ساله که «داوود» نام دارد ابتدا سعی کرد ماجرای سرقت را انکار کند و مدعی شد به خاطر سابقه دار بودن از پلیس ترسیده و فرار کرده است اما وقتی در برابر شواهد مستند قرار گرفت به ناچار سرقت پاترول را پذیرفت و درباره چگونگی ماجرا گفت: شب هنگام برای دیدار خواهرزاده ام به بولوار هاشمیه رفته بودم که  ناگهان پاترول پارک شده چشمم را گرفت. با آن که مدت زیادی را هم به خاطر سرقت خودرو در زندان بودم اما نتوانستم از این سرقت چشم پوشی کنم!

خلاصه چاقوی کوچکی را که همیشه به همراه دارم و از آن به عنوان «شاه کلید» استفاده می کنم، از جیبم بیرون آوردم و با آن خیلی راحت در پاترول را گشودم و سپس با همان چاقو خودرو را روشن کردم و به سمت خیابان درودی به راه افتادم تا از دوستم (سرنشین پاترول) مقداری مواد مخدر از نوع شیره بگیرم ولی دوستم برای تحویل مواد مخدر درون پاترول نشست که در همین هنگام   پلیس گشت از راه رسید و دستور «ایست» داد. من که سابقه دار بودم و می دانستم اگر این بار دستگیر شوم باید مجازات سنگینی را تحمل کنم خیلی ترسیدم و به خاطر همین وحشت هم دنده عقب فرار کردم که به تعدادی خودرو نیز خسارت زدم.

بنابر گزارش خراسان، در همین حال متهم دیگر این پرونده نیز در بازجویی ها گفت: من در خانه بودم که دوستم «داوود» برای گرفتن مواد مخدر به در منزل ما آمد. من هم سوار پاترول شدم و مقدار کمی شیره تریاک به او تحویل دادم که نیروهای انتظامی ما را محاصره کردند و دوستم که پشت فرمان بود سعی کرد از چنگ پلیس فرار کند. من هم سابقه کیفری ندارم اما چند ماه قبل به اتهام سرقت آهن از داخل انباری توسط ماموران کلانتری سپاد دستگیر شدم و پرونده ای در مراکز انتظامی دارم.

این گزارش حاکی است در ادامه این ماجرا، علاوه بر مالک پاترول، شش تن دیگر از رانندگانی که خسارت های زیادی هنگام فرار سارق به خودروهای آنان وارد شده بود، از متهمان این پرونده شکایت کردند و سپس متهمان با صدور دستوری از سوی قاضی ابراهیمی (قاضی کشیک دادسرای عمومی و انقلاب مشهد)  برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۸۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان