//
کدخبر: ۳۳۴۹۰۸ //

دسیسه شوم مرد مشهدی برای طلاق زنش/ او به آبروی زن خود هم رحم نکرد

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی جزئیات پرونده مزاحمت سایبری در مشهد را تشریح کرد.

دسیسه شوم مرد مشهدی برای طلاق زنش/ او به آبروی زن خود هم رحم نکرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 6 سال قبل در میان کف و سوت اطرافیان پای سفره عقد نشستند تا یک زندگی جدید را آغاز کنند. عروس 18ساله در حالی خود را کنار مردی 28ساله می دید، که آرزوهای دور و درازی برای زندگی جدیدش داشت. آن ها در یک بزم شاد راهی خانه بخت شدند تا طرحی نو در زندگی شان بیندازند.

اما آرام آرام مشکلات یکی پس از دیگری خود را نشان داد، تفاهم میان این زوج خیلی زود به هم خورد و آن ها متوجه شدند که چندان هم به همدیگر نمی آیند. از سال چهارم زندگی به بعد، این اختلافات رنگ بیرونی به خود گرفت و پای اطرافیان برای میانجیگری به زندگی این زوج باز شد.

اما هیچ کس نمی توانست کوزه ترک خورده زندگی این زوج را به شکل اولش تبدیل کند. از یکجایی به بعد زن راه قانونی را پیش گرفت و درخواست طلاق داد، اما مهریه سنگینی که بر عهده مرد بود، او را در این تصمیم سست می کرد. ورود به سال 1400هم زمان شد با سال ششم ازدواج این زن و شوهر، البته با چاشنی جنجال و اندکی بی حرمتی.

زن جوان پس از شکایت قضایی برای مشکلی که از مدت ها قبل گریبان زندگی و آبرویش را سفت چسبیده بود، راهی دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه ای شد. او پس از دریافت مرجوعه قضایی برای پیگیری شکایتش به پلیس فتای خراسان رضوی معرفی شد.

شاکی وقتی خود را برابر کارشناسان پلیس فتا دید، اعلام کرد که از چندی پیش درگیر ماجرایی شده که آبرو و اعتبارش را خدشه دار کرده و موجب وقوع مزاحمت های گسترده ای برای او شده است.

مرد زیر بار نمی رفت و هر بار که با همسرش برای موضوع طلاق به گفت و گو می نشستند، او بر طلاق توافقی با بخشیدن مهریه تأکید می کرد اما زن زیر بار نمی رفت و تأکید داشت که باید مهریه اش را تمام و کمال بگیرد.

دعوای مهریه ای آن ها هم زمان با اقدامات قانونی که زن پیش می برد هر روز به اختلافات آن ها بیشتر دامن می زد و مرد هر چه می گشت، نمی توانست راهی برای فرار از این مخمصه بیاید.

مزاحمت از یک روز صبح شروع شد. مردی به من زنگ زده بود و درخواست های بی شرمانه ای داشت. جواب دندان شکنی به او دادم و تلفن را قطع کردم. اما این تلفن ها تکرار می شد و هر بار که جواب نمی دادم کلی پیامک های بد و بیراه و رکیک برایم می فرستادند.

نمی دانستم چه شده، تا اینکه کاسه صبرم لبریز شد و از یکی از مزاحمان که مردی جوان بود پرسیدم شماره ام را از چه کسی گرفته است. اما او جوابی داد که داشتم شاخ درمی آوردم. با راهنمایی همان فرد مزاحم من به یک صفحه اینستاگرام رسیدم که مدیریت آن در گذشته متعلق به خودم بود، اما از مدتی قبل از دسترسم خارج شده بود و با توجه به مشکلاتی که درباره پروسه طلاق داشتم، دیگر اقدامی برای بازگرداندنش نکردم.

وقتی وارد همان صفحه شدم دیدم که تعدادی از عکس های خصوصی ام در این شبکه بارگذاری شده و مطالب زشتی درباره من نوشته شده است. گرداننده صفحه با قرار دادن شماره تلفن همراهم، از دیگران خواسته بود تا تلفنی با من ارتباط بگیرند.

کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی با دریافت این پرونده، تحقیقات فنی و تخصصی خود را درباره این پرونده آغاز کردند.

متهم با ادله ای که مأموران در اختیار داشتند دیگر نمی توانست خود را بیگناه نشان دهد. او که متهم به مزاحمت سایبری برای زن مشهدی شده بود، در پاسخ به کارشناسان تنها راه سکوت را پیش گرفته بود و از انگیزه اش برای این اقدام حرفی نمی زد. اما رویارویی شاکی و متهم پرده از راز مرد 34سال برداشت و مشخص شد که او همسر زن جوان است و به منظور بی آبرویی و فشار به زن جوان برای طلاق توافقی، این جرم را مرتکب شده است.

دسیسه اینستاگرامی مرد 34 ساله در آستانه طلاق از همسر جوانش

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به اینکه این پرونده در زمره جرائم اخلاقی دسته بندی می شود بیان کرد: از 12درصد جرائم اخلاقی حدود پنج درصد آن متعلق به هک اینستاگرام است.

سرهنگ جواد جهانشیری، در هشدار به دارندگان صفحات مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، از این افراد خواست تا حتما با ایجاد رمز دومرحله ای جلوی نفوذ دیگران به صفحات خود را بگیرند. وی ادامه داد: گذشته از مباحث اخلاقی، امروز عده ای از سودجویان با هک کردن صفحات شهروندان، در پیام هایی به مخاطبان آن ها درخواست واریز پول می کنند و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی از افرادی که اسیر کلاهبرداران شده و وجوهی به حساب این افراد واریز کرده اند خواست تا بلافاصله پس از اطمینان از کلاهبرداری موضوع را به مرکز فوریت های پلیس سایبری به شماره 09638گزارش دهند تا با مسدود شدن حسابی که پول به آن واریز شده، جلوی گردش وجه گرفته شود. همچنین افرادی که صفحه شان هک شده نیز باید در مکاتبه با اینستاگرام و شرح دادن حادثه، جلوی تکرار شیادی را بگیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۹۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان