//
کدخبر: ۳۳۲۷۸۰ //

توبه این مرد در زندان شکست!

در عملیات گسترده و ضربتی پلیس مشهد برای مبارزه با سرقت و زورگیری، جوان سارقی نیز به دام افتاد که فقط سه روز بعد از آزادی از زندان و با کارت بانکی مسروقه در حال خرید سکه طلا بود.

توبه این مرد در زندان شکست!
به گزارش فرتاک نیوز،

در پی طرح های موفق مبارزه با سرقت و زورگیری که در مناطق مختلف شهری با نظارت و دستورات ویژه سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) انجام شد، این بار نیروهای کلانتری سپاد عملیات گسترده ای را در شمال شهر آغاز کردند. در اولین مرحله از این عملیات که چند روز طول کشید ابتدا چندین گروه تخصصی از دوایر مختلف کلانتری با فرماندهی مستقیم سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری سپاد) وارد عمل شدند و با به کارگیری منابع و مخبران محلی و همچنین استفاده از بانک های اطلاعاتی مجرمان به شناسایی و رد زنی سارقان و زورگیران در حوزه استحفاظی پرداختند. آنان پس از چند روز فعالیت های اطلاعاتی غیر محسوس و با کسب مجوزهای قضایی ، عملیات ضربتی را برای دستگیری مجرمان ادامه دادند.

 در اثنای بررسی های غیرمحسوس ماموران کلانتری سپاد به اطلاعاتی از مخفیگاه چند گوشی قاپ دست یافتند که طبق تحقیقات پلیس در مناطق کشف، کشاورز، نوید و الماس شرق گوشی قاپی می کردند. بنابراین ماموران انتظامی با سرگروهی افسران تجسس و با هماهنگی قاضی غرآبادیان (جانشین معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) مخفیگاه مذکور را در خیابان شقایق به محاصره در آوردند اما متهم در مخفیگاه حضور نداشت به همین دلیل ماموران انتظامی بی درنگ عازم مخفیگاه دیگر اعضای این باند در شهرک حجت شدند و آنان را در حال استعمال مواد مخدر غافلگیر کردند . با دستگیری دو برادر و همدست دیگرشان که به "دالتون ها" معروف بودند چهار دستگاه گوشی سرقتی و همچنین موتورسیکلتی در زیر راه پله ها کشف شد که با زنجیر و به طور خاص روی پلاک آن را پوشانده بودند . با دستگیری متهم تحت تعقیب در این پاتوق ماموران دوباره به مخفیگاه اول در خیابان شقایق رفتند و از داخل ساک ها تعداد زیادی هندزفری و انواع باتری گوشی های مختلف را به دست آوردند .

بنابراین گزارش با انتقال متهمان به کلانتری، بازجویی آنان آغاز شد "ه.ب" به ماموران گفت: من این منزل را اجاره کرده ام و به همراه دوستم "ع.ح" مواد مخدر می فروشیم و گوشی ها را نیز در قبال فروش مواد مخدر از معتادان خریده ایم اما تبر و خنجرها را برای دفاع از خودم تهیه کرده ام. یکی دیگر از متهمان هم گفت: من از یزد به منزل برادرم آمده ام و فقط مواد مخدر استعمال می کنم و... این در حالی بود که در همین هنگام زن جوانی با مراجعه به کلانتری ، دزدان گوشی قاپ را شناسایی کرد و بدین ترتیب تحقیقات درباره جرایم احتمالی دیگر آنان ادامه یافت.

خرید سکه با کارت بانکی سرقتی

گروه عملیاتی ماموران کلانتری سپاد همچنین در ادامه این عملیات ضربتی ، سارقی را شناسایی کردند که سوار بر یک دستگاه پراید به خودروهای پژو دستبرد می‌زد. بنابراین نیروهای عملیاتی با ردزنی شماره پلاک پراید به منطقه قاسم آباد رسیدند اما زنی که مالک خودرو بود به صراحت گفت فرزندش سه روز قبل از زندان آزاد شده و خودروی پراید نیز دست او بود. به دنبال اظهارات این زن، بی درنگ ماموران انتظامی با هماهنگی قاضی «فرهمندنیا» به ردیابی متهم به سرقت پرداختند که به اموال داخل یک دستگاه پژو 206 دستبرد زده و سیستم صوتی آن را به سرقت برده بود. پس از ساعتی جست وجو، بالاخره این جوان سارق درون یک طلافروشی در بولوار امامت مشهد و در حال خرید سکه های طلا شناسایی شد. وقتی ماموران حلقه های قانون را بر دستان وی گره زدند، مشخص شد که او یک عدد سکه نیم بهار با کارت بانکی سرقتی خریده است و مبلغ 20 میلیون تومان نیز در کارت خوان کشیده است تا سکه بخرد. با انتقال این متهم به کلانتری و توقیف پراید 111، بررسی ها در این باره نیز ادامه یافت.

دستگیری باند 4 نفره سرقت

همچنین ماموران کلانتری سپاد در ادامه عملیات ضربتی مبارزه با سرقت اعضای یک باند چهار نفره را به دام انداختند که متهم به سرقت از یک سوله بودند. ماجرا از آن جا آغاز شد که نگهبان یک سوله در تماس با پلیس 110، اعلام کرد چهار سارق که هویت یکی از آن ها را شناسایی کردم به سوله دستبرد زدند و دو دستگاه جوش به همراه سنگ فرز را به سرقت بردند. در همین حال فرد دیگری نیز ادعا کرد که متهمان تحت تعقیب چهار دستگاه ماینر و دستگاه جوش وی را نیز به سرقت برده اند. بنابراین عملیات دستگیری سارقان آغاز شد و نیروهای انتظامی در چند عملیات جداگانه موفق شدند متهمان را  دستگیر و به کلانتری هدایت کنند، اما آن ها در بازجویی ها مدعی شدند که فقط قصد داشتند شبانه از لوازم داخل انبار عکس تهیه کنند و سرقتی انجام نداده اند، اما با توجه به شواهد و مدارک موجود، تحقیقات بیشتر برای کشف جرم ادامه دارد.

دستگیری موتورسوار گوشی قاپ

نیروهای کلانتری سپاد مشهد پس از اطلاع از یک فقره گوشی قاپی در مقابل مجتمع تجاری الماس شرق، بلافاصله شناسایی سارق موتورسوار را در دستور کار قرار دادند که گوشی زن 25 ساله ای را هنگام مکالمه تلفنی ربوده و متواری شده بود ماموران انتظامی در کمتر از 10 دقیقه و با ردیابی‌های اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه سارق را در بولوار بهمن منطقه خواجه ربیع شناسایی کنند. بنابراین گروهی از نیروهای تجسس به سرپرستی سرگرد «قنبری» (جانشین کلانتری) عازم بهمن 26 شدند اما سارق گوشی قاپ با مشاهده نیروهای پلیس بلافاصله موتورسیکلت را رها کرد و از پشت بام منازل گریخت. با این حال ماموران موفق شدند گوشی اپل 20 میلیون تومانی شاکی را هنگام تعقیب و گریز از چنگ وی خارج کنند و به مال باخته تحویل بدهند. از سوی دیگر با انتقال موتورسیکلت به کلانتری، بررسی های تخصصی درباره سوابق متهم فراری آغاز و مشخص شد که وی از مجرمان سابقه دار است که هم اکنون در «زندان باز» دوران محکومیت خود را می گذارند. به همین دلیل عملیات برای دستگیری وی ادامه یافت. بنابر گزارش خراسان همچنین در شاخه ای از این عملیات چند روزه، مقادیر زیادی مشروبات الکلی، مواد مخدر و آلات و ادوات توزین و استعمال مواد کشف و ضبط شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۷۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان