//
کدخبر: ۳۳۲۷۷۷ //

یک ماجرای پر از انسانیت/در زندان اردبیل چه گذشت؟

قاتل پیرمرد اردبیلی در حالی بخشیده شد که اولیای دم وجه المصالحه دریافتی از متهم را خرج آزادی زندانی کردند.

یک ماجرای پر از انسانیت/در زندان اردبیل چه گذشت؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بخشش قاتل در اردبیل اتفاق افتاد.در جریان بخشش قاتل،متهم به قتل پیرمرد بقال در جریان بخشش قاتل از قصاص رهایی پیدا کرد.بخشش قاتل با دریافت دیه انجام شد.بعد از بخشش قاتل دیه صرف امور خیریه شد.رسیدگی به پرونده قتل پیرمرد بقال اردبیلی به نام علی حدود 10 سال قبل در دستور کار قضایی قرار گرفت.

روز حادثه همسایه ها سر و صدای درگیری بین پیرمرد و یک جوان از اهالی محل به نام صابر را شنیدند و زمانی که خودشان را به کوچه رساندند،دیدند که علی غرق در خون روی زمین افتاده است و صابر در حال فرار است.

همسایه ها صابر را دستگیر کرده و تحویل پلیس دادند و او در اعتراف به قتل علی گفت:«هر بار برای خرید به مغازه علی می رفتم و هر بار پول نداشتم به من جنس نسیه می فروخت و همین باعث شده بود که حساب دفتری ما خیلی سنگین شود.روز حادثه وقتی من را دید از من خواست کمی حساب را سبک کنم و مبلغی پول به او بپردازم اما من عصبانی شده و با او درگیر شدم.یکدفعه سنگ 5 کیلویی ترازو را برداشتم و به سر علی زدم.»

بخشش قاتل و آزاد کردن زندانی با سهم دیه

بعد از اینکه متهم به قتل به جرم خود اعتراف کرد،فرزندان علی به عنوان اولیای دم؛ تقاضای قصاص قاتل پدر خود را کردند چون عقیده داشتند پدرشان همیشه در حق صابر خوبی کرده بود و مستحق مرگ نبود.

اما با تلاش شورای حل اختلاف استان اردبیل و هیئت بخشایش ستاد صبر؛ اولیای دم راضی شدند که با دریافت وجه المصالحه میلیاردی از قصاص گذشت کنند.

مبلغ درخواستی به عنوان دیه مقتول توسط خانواده مقتول و با کمک جمعی از نیکوکاران تهیه شد و در جلسه ای که در شورای حل اختلاف برگزار شد،اولیای دم با امضا رضایت نامه رسمی از قصاص قاتل گذشت کردند و در همان لحظه مبلغ دیه را برای آزاد کردن چند زندانی دیگر اهدا کردند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۷۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان