//
کدخبر: ۳۳۲۵۰۸ //

فروش میلیاردی ماشین های اجاره ای لاکچری/متهم در دستان پلیس!

جوانی که خودروهای مدل بالا و گران قیمت اجاره ای را در سایت دیوار به صورت نقد و اقساط به فروش می رساند، درحالی با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد که تاکنون 18 شاکی دارد.

فروش میلیاردی ماشین های اجاره ای لاکچری/متهم در دستان پلیس!
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته با بیان این خبر به «خراسان» گفت: مهرماه گذشته، فردی با تسلیم شکایتی به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، مدعی شد که در روزهای آغازین شهریور جوانی به نام «م- ح» خودروی شاسی بلند ام وی ام مدل بالا را به مدت یک ماه از شرکت ... اجاره کرد.

او چند روز بعد هم با مراجعه دوباره به شرکت یک  دستگاه وانت مدل 1400 را به اجاره برد اما زمانی که مدت اجاره خودروها به پایان رسید، دیگر نه تنها خودروهای امانتی را بازنگرداند بلکه به تماس های تلفنی هم پاسخ نداد و نشانی محل سکونت خودش را تغییر داد.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: با توجه به اهمیت موضوع و این که احتمال ارتکاب جرایم دیگر و کلاهبرداری های سریالی در این پرونده وجود داشت، با صدور دستوری از سوی بازپرس شعبه 609 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، این پرونده برای رسیدگی ویژه به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل، گروه تخصصی از کارآگاهان زبده با هدایت و فرماندهی مستقیم سرهنگ کارآگاه «حسینی پور» (رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری)  ماموریت یافتند تا به واکاوی این پرونده بپردازند و برای دستگیری «م- ح» (متهم مورد ادعای شاکی) اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: پس از انجام یک  سری فعالیت های اطلاعاتی و کارشناسی مشخص شد که خودروهای مذکور از طریق سایت دیوار فروخته شده اند و افراد دیگری به صورت ناآگاهانه، خودروها را به شیوه نقد و اقساط خریداری کرده اند و متهم نیز پاسخ گوی تلفن همراه خود نیست.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: بررسی های کارشناسی و ردزنی های پلیسی، حکایت از آن داشت که متهم با طرح و نقشه ای حساب شده و با شگردی خاص، دست به اقدامات مجرمانه زده است تا اثری از خود به جا نگذارد.

بنابراین گروه تخصصی کارآگاهان با بهره گیری ازتجهیزات و فناوری های نوین و همچنین به کارگیری منابع و مخبران اطلاعاتی، به سرنخ هایی از  محل انتقال یکی از خودروهای اجاره ای رسیدند و سپس با کسب دستورات قضایی عازم محل پارک خودرو در نقطه ای از شهر مشهد شدند.

وی اضافه کرد: مالک فعلی خودرو مدعی بود آن را از طریق سایت  دیوار خریده است اما هیچ سند و مدرکی ندارد و قرار بوده بعد از پرداخت همه وجه خرید، اسناد خودرو را دریافت کند. با این حال، خودروی مذکور برای بررسی دقیق ماجرا به پلیس آگاهی انتقال یافت و تحقیقات برای دستگیری متهم فراری وارد مرحله جدیدی شد.

سرهنگ شفیع زاده افزود: در این مرحله از اقدامات پلیسی، گروهی از کارشناسان اداره اطلاعات جنایی نیز به یاری افسران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری آمدند و با استفاده از شیوه های اطلاعاتی، به محل اختفای متهم در منطقه احمد آباد مشهد دست یافتند و سپس در یک عملیات هماهنگ و ضربتی، این جوان 28 ساله را به دام انداختند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم چندین برگ قولنامه فروش نقد و اقساط خودرو و تعدادی چک سفید امضا با هویت های مختلف کشف شد و بدین ترتیب متهم برای بازجویی های تخصصی به پلیس آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ جواد شفیع زاده ادامه داد: با اعترافات متهم درباره خرید و فروش خودروهای اجاره ای در سایت دیوار، زوایای دیگری از اتهامات کلاهبرداری با چک و قولنامه های کشف شده، لو رفت که بررسی های ویژه با  دستورات مقام قضایی در این باره آغاز شده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی همچنین با اشاره به این که متهم برای ادامه تحقیقات روانه زندان شده است،اضافه کرد : تاکنون 18 تن از شاکیان با مراجعه به پلیس آگاهی خراسان رضوی، این متهم جوان را شناسایی کرده اند که تحقیقات مقدماتی حکایت از کلاهبرداری های میلیاردی دارد اما هنوز ابعاد مختلف این ماجرا در دست بررسی است.

در همین حال رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید هر نوع خودرو  یا وسیله نقلیه دیگر حتما به اسناد مالکیتی و هویت مالک خودرو دقت کنند و بدون تحقیق  یا تایید مراجع رسمی، از خرید این گونه وسایل نقلیه در سایت های واسطه گر خودداری کنند تا سرمایه خود را از دست ندهند.

سرهنگ کارآگاه حسینی پور اضافه کرد: شهروندان برای آن که در دام های فریبنده فضاهای مجازی گرفتار نشوند به توصیه ها و هشدارهای دلسوزانه پلیس توجه کنند و آن ها را جدی بگیرند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان