//
کدخبر: ۳۲۹۴۷۳ //

خواننده ترانه معروف من یه پرندم درگذشت ! + عکس

خواننده کوچه بازاری قدیمی ایران درگذشت.

خواننده ترانه معروف من یه پرندم درگذشت ! + عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

احمدآزاد (۱۷ فروردین ۱۳۴۰ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ اصفهان) در روستای خمک (شهرکی ونارویی)، زابل) خواننده، آهنگساز، شاعر، ترانه‌سرا، نوازنده، روزنامه‌نگار، نویسنده، مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون بود. از معروفترین اهنگ‌هایش می‌توان به ساقی، خوشگلای شمرون، مستمو شنگولم و من یه پرندم اشاره کرد.

احمد آزاد

احمد آزاد در اصفهان فراگیری ردیف‌ها و دستگاه‌های موسیقی ایران را نزد تاج اصفهانی و سلفژ را نزد هوشنگ بهشتی آغاز کرد. پس از خروج از ایران و زمانی که در رشته مهندسی برق به تحصیل اشتغال داشت، مبانی موسیقی را با لقمان ادهمی و مهدی تاکستانی آغاز کرد.

با آمدن سیاوش زندگانی به آمریکا با او همکاری و اجرای کنسرت نمود و هم‌چنین به خواندن و تمرین ردیف‌های آوازی موسیقی ایرانی از جمله ردیف آوازی استاد دوامی، میرزا عبدالله، محمود کریمی و دیگر استادان پرداخت. وی همچنین از محضر استاد حبیب‌الله خان بدیعی و جلیل زلاند و استاد ایرج استفاده کرده‌است.

آشنایی بیشت ر احمد آزاد با موسیقی ایرانی و روش خواندن و اجرای ردیف‌های موسیقی، پس از آمدن ایرج و گلپایگانی به آمریکا و آشنایی با این دو موسیقیدان بود. وی همچنین در دانشگاه‌های معتبر آمریکا به تحصیل در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی پرواز، خلبانی، دکترای متافیزیک، و روانشناس اجتماعی، هیپنوتیزم بالینی پرداخت. او همچنین مجری و برنامه ساز برنامه بامداد آدینه نیز بود که در هر قسمت به گفتگو با یکی از چهره‌های موسیقی می‌پردازد؛ و همچنین موسیقی ملی ایران را بیشتر به مردم می‌شناساند.

او دهم آبان ماه برای همیشه دنیا را ترک کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۴۷۳ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    علت مرگ چیست؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان