//
کدخبر: ۳۲۷۸۰۳ //

اکرم خانوم اشک تبریزی ها را درآورد+جزئیات

زن تبریزی با اهدای عضو جان چند بیمار را نجات داد.

اکرم خانوم اشک تبریزی ها را درآورد+جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

خستگی از چشمانش می بارید، رنگ زرد صورتش هم نشانه ای بود از یک نارسایی شدید کبدی که ذره ذره آبش کرده بود، وزنش نسبت به سال های قبل کمتر شده بود و بی حالی مزمن لحظه ای رهایش نمی کرد.

پیوند کبد یگانه روش تسکین این دردها بود که پزشکان پیش پای بیمار تبریزی گذاشته بودند، اما صف طولانی پیوند عضو این بیمار 46ساله را مانند بسیاری از بیماران نیازمند، عاصی کرده بود، آن هم در شرایطی که هنوز خانواده های زیادی اجازه پیوند بیمار مرگ مغزی خود را نمی دهند و این بیماران بدون اهدای اعضای پیوندی به خاک سرد سپرده می شوند. اما سرنوشت برای مرد تبریزی به گونه ای دیگر رقم خورد.

« اکرم خانوم اخروی منظری» که در سن 48سالگی در پی یک حادثه غمگین دچار مرگ مغزی شده بود، با مشاهده فهرست بلند بیماران در انتظار دریافت عضو و آگاهی از این موضوع که مادرشان دیگر به زندگی بازنخواهد گشت، با اهدای اعضای پیکر این مرحوم موافقت کردند و این گونه بود که هزاروصدمین عمل اهدای عضو در مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

زن تبریزی نجات بخش بیماران شد

در پی این عمل خداپسندانه، کبد زنده یاد در بیمارستان بوعلی سینای شیراز به مردی تبریزی پیوند شد و به او زندگی دوباره بخشید .

قسمتی از پوست نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برای پیوند ارسال شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۸۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان