//
کدخبر: ۳۲۶۸۶۰ //

جان باختن جوان قشقایی در پی اقدام جهت نجات جان یک تبعه افغان

مدیرعامل سازمان مردم نهاد جوانان عشایر فارس گفت: زنده‌یاد احسان سلامی جوان ۳۳ ساله ایل قشقایی که برای نجات یک تبعه افغان از چاه اقدام کرده بود، خود نیز در این چاه جان باخت.

جان باختن جوان قشقایی در پی اقدام جهت نجات جان یک تبعه افغان
به گزارش فرتاک نیوز،

مهران نامداری با بیان این خبر افزود: این حادثه شامگاه جمعه شانزدهم مهرماه جاری در روستای خانه خمیس در بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز رخ داد.

وی اظهار داشت: زنده یاد احسان سلامی از طایفه بزرگ قره قانی از ایل‌های تاریخ‌ساز قشقایی، وقتی متوجه شد یک تبعه افغانی در داخل چاهی گرفتار شده است و تقاضای کمک می کند، بی‌درنگ به کمک او شتافت.
نامداری افزود: از آنجا که در اطراف چاه ابزار نجات در دسترس نبوده است، این جوان برومند و شجاع قشقایی تصمیم گرفت زمان را از دست ندهد و خود به درون چاه برود و جان تبعه افغانی را نجات دهد غافل از اینکه تبعه افغانی در درون چاه دچار گازگرفتگی شده بود.

این فعال روستایی و عشایر گفت:‌ این جوان بی باک قشقایی تمام سعی خود را به کار گرفت تا جان یک انسان را نجات دهد اما تبعه افغانی جان خود را از دست داد و زنده یاد احسان سلامی خود نیز دچار گازگرفتگی شد.
نامداری اظهار داشت: زنده یاد احسان سلامی یکبار دیگر درس جوانمردی، از خودگذشتگی و ایثار را به زیباترین شکل ممکن معنی کرد و به ما یادآوری کرد که انسانیت فراتر از هر نوع باور است و اگر لازم باشد بدون نگاه به رنگ پوست، نژاد، باور و قومیت باید به همنوع خود کمک کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۸۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان