//
کدخبر: ۳۲۶۷۴۳ //

انفجار گاز ال‌پی جی دوباره حادثه‌ساز شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: انفجار گاز ال پی جی در منطقه فرودگاه زنجان موجب مصدومیت 3 نفر شد.

انفجار گاز ال‌پی جی دوباره حادثه‌ساز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن غفاری امروز اظهار کرد: در پی گزارش انفجار گاز ال‌پی‌جی در منطقه فرودگاه زنجان ماموران آتش‌نشانی از ایستگاه یک به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه انفجار گاز ال‌پی‌جی در اثر بی‌احتیاطی در یک منزل مسکونی رخ داده است، گفت: این حادثه موجب مصدومیت 3 نفر و فروریختگی شیشه همسایگان شده و همچنین 40 درصد از منزل مسکونی نیز تخریب شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه این دومین حادثه انفجار در اثر گاز ال‌پی‌چی طی 10 روز اخیر است، گفت: متاسفانه بی‌احتیاطی شهروندان موجب بروز چنین حوادث تلخی می‌شود که علاوه بر خسارات مالی خسارت جانی نیز به همراه دارد.

غفاری گفت: این گاز غیرمجاز گاز مایعی است که از هواسنگین تر و همیشه تحت فشار است لذا جایگاه ندارد و توسط سیلندر پرمی‌شود و مخازن و تجهیزات و به ویژه سیستم شیرخروجی این کپسول‌ها که درون خودرو نصب می‌شوند، غیراستاندارد بوده و بیشتر مواقع نشتی از همین شیرها است.

 

وی افزود: با انتشار گاز در محیط که حالت شبنم دارد فضای اطراف را  می گیرد و قطرات آن حتی از برخورد الکتریسیته ساکن بدن شخص و یا سیستم برق تحریک کننده خودرو سبب انفجار می‌شود که این انفجار برای منازل اطراف خطرناک است و کپسول گاز LPG تا شعاع 500 متر پرتاب خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از شهروندان خواست که قبل از استفاده از گاز LPG  تحقیقات لازم را در این خصوص داشته باشند و با مراجعه به سازمان آتش نشانی آموزش لازم را ببینند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۷۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان