//
کدخبر: ۳۲۴۰۷۳ //

زلزله قوچان ۲۳ مصدوم برجای گذاشت/ برآورد خسارت به ۴۰۰ واحد روستایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: در جریان زلزله صبح امروز قوچان ۲۳ نفر نیازمند کمک درمانی به بیمارستان‌های این شهرستان مراجعه کردند که در حال حاضر مصدوم باحال وخیم در قوچان وجود ندارد.

زلزله قوچان ۲۳ مصدوم برجای گذاشت/ برآورد خسارت به ۴۰۰ واحد روستایی
به گزارش فرتاک نیوز،

فرشید فتحی‌مقدم امشب در جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران قوچان که در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از ساعت‌های اولیه وقوع زلزله، ۵ پایگاه اورژانس ۱۱۵ این شهرستان در حوزه جاده‌ای و شهری به حالت آماده‌باش درآمدند و بازدیدهایی نیز از محل‌های حادثه‌دیده انجام شد که در همان ساعت‌های ابتدایی مورد خاصی مشاهده نشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با اشاره به تماس‌های انجام‌شده با اورژانس و‌ مراجعه به بیمارستان پس از زلزله، گفت: ۲۳ نفر نیازمند کمک درمانی در سطح شهرستان وجود داشت که ۱۵ نفر به‌صورت حضوری مراجعه به بیمارستان موسی بن جعفر(ع) داشتند و از این تعداد ۱۳ نفر ترخیص و ۳ نفر بستری‌شده‌اند.

وی بابیان این‌که ۴ مادر باردار هم به بیمارستان تخصصی زنان و زایمان این شهرستان مراجعه کردند که ۳ نفر ترخیص و یک نفر بستری‌شده است، تصریح کرد: متأسفانه یک مورد سقوط از ارتفاع و شکستگی برای یک نوجوان در این زلزله رخ‌داده که در حال حاضر بستری است اما مجموعاً هیچ مصدوم باحال وخیم در شهرستان وجود ندارد.

فتحی‌مقدم تأکید کرد: علت اصلی بیشتر مصدومیت‌ها طی زلزله صبح امروز حین فرار و اضطراب و ترس رخ‌داده و هیچ مصدومی براثر ریزش آوار نبوده است، بنابراین رسانه‌ها مردم را به آرامش سوق دهند.

عامل اصلی زلزله صبح امروز قوچان زون غربی گسل کشف رود است

رئیس مرکز لرزه‌نگاری قوچان نیز در این جلسه با اشاره به جزئیات زلزله صبح امروز این شهرستان به قدرت ۵.۲ ریشتری، گفت: کانون دقیق این زلزله در ۶ کیلومتری روستای یدک و ۴ کیلومتری روستای گوگانلو به وقوع پیوسته است.

علیرضا مهراب با تأکید بر اینکه این اتفاق اولین زلزله بالای ۵ ریشتر طی ۵۰ سال گذشته بوده است، بیان کرد: عامل اصلی زون غربی گسل کشف رود بوده و چون زلزله سال ۴۷ به بزرگی ۵.۱ ریشتری بود و در جنوب شهرستان رخ‌داده هیچ ارتباطی با زلزله صبح امروز نداشت.

وی بابیان اینکه زلزله قوچان در ۳۴ ایستگاه لرزه‌نگاری کشور به ثبت رسیده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه انرژی زمین براثر زلزله آزادشده، احتمال دارد پس‌لرزه‌های دیگری در منطقه رخ بدهد و حداقل تا ۲۴ ساعت آینده باید در حالت آماده‌باش قرار داشت.

تحت تأثیر قرار گرفتن ۴۲ روستا طی زلزله ۵.۲ ریشتری قوچان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان هم بابیان اینکه زلزله دو بخش مرکزی و آبکوه را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: ۴۲ روستا به‌صورت زیاد تحت تأثیر قرارگرفته که بیشترین آسیب‌دیدگی مربوط به دره یدک، دره عمارت و جعفرآباد شرقی است.

علی‌اکبر قوی‌هیکل بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توان تعداد مشخصی از واحدهای آسیب‌دیده مشخص کرد اما برآوردهای اولیه حدود ۴۰۰ واحد است؛ اکثر این واحدها فرسوده بوده و به علت ترک‌خوردگی‌های زیاد نیاز به بازسازی مجدد دارند که تا ۴۸ ساعت آینده می‌توان آمار دقیق اعلام کرد.

اسکان اضطراری خانوارهای آسیب‌دیده از زلزله در منطقه عمارت قوچان

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان نیز با اشاره به اعزام ۵ تیم ارزیابی به استعداد ۱۵ نیرو در سطح روستاهای آسیب‌دیده، اظهار کرد: شدت خسارت‌ها در روستاهای منطقه عمارت نسبت به مابقی روستاها بیشتر است که اسکان اضطراری با تأمین چادر ویژه حادثه دیدگان وجود دارد لذا تیم‌ها هم‌اکنون در حال تأمین وسایل موردنیاز هستند.

مسعود برازنده بیان کرد: با توجه به سرمای هوا امکان دارد خانواده‌ها از وسایل گرمایشی در چادرها استفاده‌کننده که پیشنهاد می‌شود اسکان به‌صورت تجمعی ابتدا در کلاس‌های درس مدارس روستاهای عمارت، دیزادیز و آبشوری اسکان و اگر امکان‌پذیر نبود در محوطه مدارس یا مساجد این اسکان صورت بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۰۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان