//
کدخبر: ۳۲۳۴۲۵ //

تکلیف هاشم آباد و نفرآباد مشخص شد

مردم نفرآباد و هاشم آباد نزدیک 20 سال است که سرگردان هستند و بافت فرسوده نیز خطراتی را برای ساکنین در آن منطقه به وجود آورده است. اما امروز همه ساکنان هاشم آباد و نفرآباد می‌توانند به شهرداری منطقه 20 مراجعه کرده و درخواست نقشه کنند تا جواز برای بازسازی و نوسازی را دریافت کنند.

تکلیف هاشم آباد و نفرآباد مشخص شد
به گزارش فرتاک نیوز،

بیش از 20 سال است که محله نفر آباد و هاشم آباد در شهرری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. آسیب‌های اجتماعی نیز در تمام این سال‌ها همچون نقل و نبات قابل مشاهده است. در این دو محله آدم‌ها یا خیلی رشد می‌کنند یا در چاه ویل اعتیاد سقوط کرده و نابود می‌شوند. آدم‌های موفق در این محلات نیز شاید از زندگی خوبی برخوردار باشند اما داغ از دست رفتن دوست‌هایشان تا آخر عمر با آنها باقی است.

هاشم آباد و نفر آباد آخرین بار در دوره چهارم شورای اسلامی شهر و آقای قالیباف تعدادی از املاک توسط شهرداری خریداری و تملک شد اما هنوز حدود 200 پلاک وجود دارد که به مردم متعلق است و به دلیل فریز شدن ساخت و سازها در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برند.

باور کردنش سخت است که در قبله تهران چنین مشکلاتی کنار دست حرم متبرک سیدالکریم وجود داشته باشد. جایی که اگر ساکنان آنجا اجازه ساخت داشته باشند آن منطقه به بهترین ناحیه منطقه 20 تبدیل خواهد شد اما همین طرح‌های مختلف در بیست و چند سال گذشته در هاشم آباد و نفرآباد باعث شده تا مردم نتوانند خانه خود را به قیمت اصلی به فروش برسانند. البته هیچ کس نیز حاضر نمی‌شود خانه‌ای را خرید کند که برای 50 سال قبل بوده و حتی اجازه بازسازی و بهسازی ندارد.

زمین‌های بی‌پناه شهری در این محله‌ها در حال حاضر بستری را برای بدترین آسیب‌های اجتماعی فراهم کرده است که ساکنان این محلات در نهایت باید در کنار آنها جان به جان آفرین بپیوندند.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که تکلیف محله هاشم آباد و نفرآباد در شهرری چه خواهد شد مطرح کرد: هاشم آباد و نفرآباد از اولویت های ماست که در بحث نفرآباد خوشبختانه سازمان فضایی طرحی را به تصویب رسانده و ابلاغ کرده است.

او ادامه داد: در ارتباط با محله هاشم آباد در غالب بهسازی و نوسازی زمین‌های اطراف حرم حضرت عبدوالعظیم طرحی نوشته شده است که در پیش کمیسیون تایید شده است و در بازه زمان کوتاهی اجرایی خواهد شد و افراد تا 4 طبقه می‌توانند آن را بسازند.

افشار در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ساخت هتل ضلع شرقی حرم حضرت عبدوالعظیم مدت‌ها متوقف شده بود که چدی پیش آغاز اما دوباره متوقف شده است بیان کرد: پروژه مشارکتی که حرم حضرت عبدوالعظیم با بخش خصوصی در ضلع شرقی حرم آغاز کرده است به واسطه مشکلاتی که برای سرمایه گذار به وجود آمد این پروژه متوقف شد اما طی جلسات اخیر ما با مدیریت اجرایی حرم و پیگیر فعال شدن این پروژه هستیم.

صادقی عضو شورای شهر تهران نیز درباره بافت فرسوده هاشم آباد و نفرآباد که سالهاست شهروندان ساکن آن در بلاتکلیفی مانده‌اند گفت:  در ارتباط با این موضوع مردم نفرآباد و هاشم آباد نزدیک 20 سال است که سرگردان هستند و بافت فرسوده نیز خطراتی را برای ساکنین در آن منطقه به وجود آورده است.

او ادامه داد: امروز جلسه‌ای را به صورت مشترک با کمیسیون شهرسازی داشتیم که در همین راستا طرح تفصیلی نفرآباد به تصویب رسیده است و تکلیف آن مشخص شده است.

این عضو شورای تهران با بیان اینکه قرار بر این است که با حفظ هویت تاریخی و مذهبی طرح تفصیلی اجرایی شود خاطر نشان کرد: این دو محله دیگر در طرح نیست  و امروز همه ساکنان هاشم آباد و نفرآباد می‌توانند به شهرداری منطقه 20 مراجعه کرده و درخواست نقشه کنند تا جواز برای بازسازی و نوسازی را دریافت کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان