//
کدخبر: ۳۲۱۲۸ //

دستگیری دو رمال ، یک رییس بانک و عاملان شهادت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا در استان فارس

رئیس پلیس استان فارس از دستگیری دو کلاهبردار دعانویس با 300 فقره کلاهبرداری در شهرستان سروستان خبر داد.

دستگیری دو رمال ، یک رییس بانک و عاملان شهادت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا در استان فارس
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار احمد علی گودرزی رئیس پلیس فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: خانمی با مراجعه به مأموران  انتظامی شهرستان سروستان مدعی شد دو نفر به درب خانه اش مراجعه و ضمن معرفی خود به عنوان افراد موجه اعلام کرده اند که خطری بسیار بزرگ و جدی در آینده نزدیک شما را تهدید می کند و در راستای رفع این خطر ضروری است که برای شما دعا بنویسیم و در قبال این کار باید مبلغی را پرداخت کنید.

وی ادامه داد: شاکیه با اعتماد به این دو نفر مورد اغفال قرار گرفته و در این راستا مبلغ 16 میلیون و 500 هزار ریال وجه نقد و مقادیری طلا وجواهرات به ارزش 300 میلیون ریال به آنها پرداخت می کند که پس از مدتی متوجه کلاهبرداری می شود.

رئیس پلیس استان فارس با بیان اینکه پس از اخذ اظهارات شاکیه، پرونده به پلیس آگاهی شهرستان ارجاع و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت، افزود: ماموران ضمن عزیمت به محل و انجام تحقیقات میدانی و جامع متوجه شدند که دو نفر مرد با یک دستگاه خودرو پژو پارس با مراجعه به منازل به بهانه دعا نویسی اقدام به فریب و اغفال افراد بی سواد و کهنسال می کنند.

گودرزی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی محل حضور این افراد در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی و در حال کلاهبرداری و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد نامبردگان به روش فوق مقادیر قابل توجهی وجه نقد و طلا و جواهرات از شاکیان در شهرستان های داراب ، فسا ، بوانات، کوار و شیراز کلاهبرداری کرده اند که تا کنون حدود 300 فقره پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون هفت نفر از شکات شناسایی و با متهمان مواجهه حضوری گردیده اند که از این تعداد پرونده مبلغ 750 میلیون ریال وجه نقد و طلا و جواهرات از شکات کلاهبرداری شده است، افزود: تحقیقات تکمیلی پلیس در این خصوص ادامه دارد.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود به کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 12 باند مواد مخدر منهدم، حدود 7 تن انواع مواد مخدر کشف، یک هزار و 400 نفر خرده فروش و یک هزار و 450 نفر معتاد دستگیر و 164 دستگاه خودرو توقیف شده است.

رئیس پلیس استان فارس در این خصوص گفت: در پی تعقیب و گریز منجر به شهادت سرهنگ دوم "حمید قربانی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فسا در اول خرداد ماه سال جاری، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان شهادت وی در دستور کار مأموران قرار گرفت.

گودرزی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی خودرو ضاربان را در محور فسا – داراب شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، آن را متوقف کردند.

وی افزود: در این خصوص دو نفر سرنشین خودرو که از عاملان شهادت سرهنگ قربانی بودند، دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

گودرزی در تشریح اقدامات پلیس آگاهی استان فارس گفت: یک فقره پرونده اختلاس اتهامی "م- الف" رئیس یکی از بانک های شیراز به اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی شیراز واصل شد.

رئیس پلیس استان فارس گفت: با تلاش مأموران پلیس آگاهی متهم مورد نظر که در زمان تصدی گری خود به عنوان رئیس بانک اقدام به جعل امضاء، سند سازی و ارائه تسهیلات به نام افراد مختلف از جمله بستگان خود در قالب تاسیس شرکت های صوری کرده بود، دستگیر شد.

وی افزود: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات موجود در پرونده به بزه انتسابی خود که اختلاس 52 میلیارد و 400 میلیون ریالی بود، اقرار و با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی گفت: مأموران پلیس آگاهی استان طی دو ماه سال جاری، 44 باند سارقان را منهدم، دو هزار و 983 فقره انواع سرقت کشف و 24 فقره جرایم اقتصادی با ارزشی بالغ بر 475 میلیارد ریال کشف کردند.

سردار گودرزی دستگیری اعضای باند سارقان ساختمان های در حال احداث با 50 فقره سرقت، دستگیری سارق اماکن خصوصی با 40 فقره سرقت، دستگیری سارق با 60 فقره سرقت درون خودرو، دستگیری اعضای باند سارقان و کشف 12 فقره کیف زنی و دستگیری متهم تحت تعقیب به اتهام جعل کارت پایان خدمت را از دیگر اقدامات پلیس آگاهی استان فارس اعلام کرد.

رئیس پلیس استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر 350 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سطح استان کشف و در این خصوص یک هزار و 89 متهم دستگیر و

گودرزی کشف محموله سنگین پارچه و لوازم یدکی قاچاق با ارزشی بالغ بر 30 میلیارد ریال، کشف محل دپو پوشاک قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال و کشف 70 هزار لیتر گازوئیل قاچاق را از اقدامات مهم اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان طی این مدت اعلام کرد.

این مقام انتظامی گفت: بر اساس شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی در شبکه اجتماعی با او ارتباط برقرار کرده و ضمن هک تلفن همراه وی، تهدید به انتشار عکس های خصوصی اش کرده است، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

گودرزی با بیان اینکه متهم مورد نظر با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دستگیر شد، افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم در سال 94 در این پلیس مورد شکایت قرار گرفته و بعد از تفهیم اتهام روانه زندان شده است.

وی گفت: متهم زمانی که در زندان به سر می برده است، دست از کار خود برنداشته و با فریب دادن زندانیان و کلاهبرداری از خانواده آنها جهت طراحی سایت ودکوراسیون  داخلی، مبالغی پول دریافت کرده که این مبالغ را به عنوان رضایت شکات قبلی خود به آنها پرداخت و از زندان آزاد گردیده است؛ متهم به واسطه همین موضوع در پلیس فتا و دستگاه قضایی دارای تعداد 5 فقره پرونده می باشد.

رئیس پلیس استان فارس گفت: پاسداشت ، حفظ حرمت و تعظیم شعائر این ماه مبارک و ایام گرانقدر، مستلزم همکاری و اهتمام همه شهروندان است.

گودرزی افزود: پلیس فارس با بهره گیری از کلیه توان موجود و در صورت نیاز استفاده از سایر دستگاه های متولی امنیت برای برقراری نظم و امنیت و ایجاد محیطی امن برای روزه داران عزیز اقدام می کند.

وی گفت: فرماندهی انتظامی استان فارس به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از بین جوانان مومن و متعهد در مقاطع پیمانی 5 سال درجه داری و افسری با مدرک تحصیلی دیپلم و کارشناسی و بالاتر استخدام می کند.

رئیس پلیس استان فارس گفت: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام وکسب اطلاعات بیشتر در ساعت اداری از تاریخ 16 الی 25 خرداد به مرکزگزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان فارس واقع در شیراز- بلوار سلمان فارسی - ضلع شمالی درب ترمینال کاراندیش - خیابان سفر- نبش خیابان شهید محمدیان فرد مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن گویای 2182723 -071 تماس بگیرند.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان